۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود
معاون امور معادن سازمان صمت سمنان:

۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود

سمنان– معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به فعالیت هفت معدن کرومیت در این استان گفت: ۲۰ درصد کرومیت کشور در سمنان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر پیش از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن بیان اینکه ۲۰ درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود، اظهار داشت: درمجموع هفت معدن کرومیت در این استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت استخراج اسمی این معادن سالانه ۲۰ هزار تن است، افزود: تنوع مواد معدنی در باند جنوبی و شرقی استان بسیار بالا است و ۸۴ معدن فلزی در این مناطق در حال فعالیت هستند.

وجود ۸۴ معدن فلزی در استان سمنان

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه ۸۴ معدن فلزی در استان وجود دارد، تصریح کرد: آهن، مس، طلا، سرب و روی، منگنز و کرومیت از مهم‌ترین مواد معدنی موجود در استان است.

فروهر یادآور شد: از مجموع معادن فلزی استان سمنان، ۳۹ معدن به‌طور کامل فعال و ۴۵ معدن نیز در حال تجهیز است.

وی بابیان اینکه منابع معدنی جز سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: ذخایر غنی و متنوع معدنی وجود دارد که نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان بدیهی است.

معاون امور معادن سازمان صمت سمنان گفت: در حال حاضر با صدور ۶۲۶ فقره پروانه بهره‌برداری برای حدود ۴۲ نوع ماده معدنی، ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان ۲۳ میلیون تن است.

کد خبر: ۲۰٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha