۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
شکاف بزرگ میان عرضه و تقاضای مسکن در اصفهان| ساخت خانه‌های لاکچری دردسرساز شده است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

شکاف بزرگ میان عرضه و تقاضای مسکن در اصفهان| ساخت خانه‌های لاکچری دردسرساز شده است

اصفهان - رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن از ماه های گذشته تاکنون مربوط به کاهش ارزش پول ملی و فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن است.

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار بازار در ارتباط با وضعیت امروز بازار مسکن در اصفهان، اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت در بازار مسکن از ماه های گذشته تاکنون مربوط به کاهش ارزش پول ملی و فاصله زیاد بین عرضه و تقاضای مسکن است.

وی با اشاره به اینکه اکنون بازار مسکن در حالت رکود تورمی به سر می برد، اظهار داشت: با وجود اینکه قیمت مسکن با افزایش بی سابقه ای روبرو است اما از لحاظ خرید و فروش دچار مشکل است و بلاتکلیف مانده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان تاکید کرد: این رکود باعث شده که در قیمت های رهن و اجاره اثرات زیادی ببینیم تا جایی که با افزایش رهن و اجاره و با کاهش خرید و فروش مسکن در اصفهان روبرو هستیم.

وی ادامه داد: راه‌حل بیرون رفت از رکود در حوزه مسکن، تولید مسکن در کشور است، در حال حاضر نیاز جامعه ساخت یک میلیون مسکن در هر سال است؛ اکنون نیز در کشور نزدیک به ۲۶ تا ۲۷ میلیون خانوار وجود دارند و به همین تعداد منزل مسکونی در کشور وجود دارد.

جهانگیری گفت: برای رفع نیاز جامعه به مسکن، لازم است هر ساله یک میلیون مسکن احداث شود و یک میلیون منزل مسکونی نیز بازسازی شود؛ اگر بتوان ساخت و ساز مسکن را متناسب با نیاز جامعه افزایش داد به طبع آن نیاز جامعه برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیاز اصلی جامعه ساخت آپارتمان‌های در حد انبوه با متراژ ۵۰ تا ۱۰۰ متر زیربنا است تا به این وسیله فاصله بین عرضه و تقاضا و قیمت بازار مسکن کنترل شود و از افزایش سرسام‌آور رهن و اجاره نیز جلوگیری به عمل آید.

خانه های لاکچری با نیاز جامعه سازگار نیست

وی ادامه می دهد: در این مسیر بزرگ‌ترین اقدامی که دولت در جهت رفع مشکلات حوزه مسکن می‌تواند انجام دهد تسهیل شرایط برای بخش خصوصی در حوزه مسکن است. البته سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هم نباید با سلیقه شخصی اقدام به ساخت خانه‌های لاکچری پ با ذائقه مصرف کننده و نیاز جامعه سازگار نباشد.

کد خبر: ۲۰۷٬۴۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha