ضوابط احداث بارگاه زرشک، انگور و عناب در استان‌های محل کشت بازنگری شد
بنابر پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌وگو؛

ضوابط احداث بارگاه زرشک، انگور و عناب در استان‌های محل کشت بازنگری شد

بنابر پیگیری دبیرخانه شورای گفت‌وگو ضوابط احداث بارگاه زرشک، انگور و عناب در استان‌های محل کشت این محصولات بازنگری شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، طبق بخش‌نامه سال ۱۳۹۸ حداقل سطح زیر کشت برای احداث بارگاه بهداشتی و فنی بارگاه زرشک ۵ هزار متر مربع است؛ اما از آنجا که بیشتر کشاورزان در استان خراسان جنوبی خرده مالک هستند، بنابراین در مواردی اجرای این بخش‌نامه را غیرممکن می‌کند. بدین‌ترتیب دبیرخانه شورای گفت‌وگو موضوع را پیگیری کرد و در نهایت ضوابط احداث بارگاه زرشک، انگور و عناب در استان‌های محل کشت این محصولات بازنگری شد.

رفع موانع قانون و مقررات مرتبط با قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در نشست کارگروه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در شهریورماه امسال مطرح و در آنجا مقرر شد نماینده سازمان امور اراضی کشور برای بررسی این موضوع، بازدید میدانی از استان خراسان جنوبی داشته باشد. این بازدید صورت گرفت و به دنبال آن، جلسه مشترک معاونت امور باغبانی و سازمان امور اراضی در سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی برگزار و مصوب شد جدول تعیین سطح مورد نیاز بارگاه‌های زرشک، عناب و غیره تغییر کند.

طبق بخش‌نامه ابلاغی از سوی معاونت باغی وزارت کشاورزی به روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها حداقل عرصه باغ موردنیاز برای اجرای بارگاه بهداشتی محصول زرشک ۵ هزار متر مربع که حداکثر سطح موردنیاز برای آن ۷۰ مترمربع است. این موضوع برای محصول عناب ۵ هزار مترمربع دیده شد و حداکثر سطح موردنیاز برای آن ۷۰ مترمربع است. حداقل عرصه باغ موردنیاز برای اجرای بارگاه بهداشتی و فنی برای محصول کشمش نیز ۵ هزار مترمربع و حداکثر سطح مورد نیاز برای اجرای آن ۸۰ متر مربع در نظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۰۷٬۳۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha