۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
روزانه بیش از ۱۶۰ تن مرغ در استان کردستان توزیع می شود
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

روزانه بیش از ۱۶۰ تن مرغ در استان کردستان توزیع می شود

سنندج - اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به تولید مازاد بر نیاز مرغ در این استان گفت: روزانه بیش از ۱۶۰ تن مرغ در استان کشتار و توزیع می شود.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن تکذیب کمبود مرغ در سنندج، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۵۶ تن مرغ در کشتارگاه های سطح استان کشتار شده که از این میزان قریب به ۴۰ تن آن در شهرستان سنندج توزیع شده است.

وی ادامه داد: میزان کشتار مرغ در روزهای شنبه و یکشنبه نیز به ترتیب ۱۶۳ و ۱۶۰ تن بوده که با توجه به نیاز مصرفی استان یعنی ۱۲۰ تن، روزانه ۴۰ تن مازاد بر نیاز کشتار شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ ۶۲ هزار ۸۰۰ تومان در سطح استان کردستان توزیع شده است که این رقم کمتر از قیمت مصوب ملی یعنی ۶۳ هزار تومان می باشد.

وی با بیان اینکه در دی ماه سال جاری در مرغداری های سطح استان بالغ بر ۳میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است، افزود: این میزان جوجه ریزی بیش از مصرف استان می باشد.

اسکندری گفت: در راستای حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در بازار و تنظیم آن اقدام به توزیع گوشت مرغ منجمد در استان شده که میزان سهمیه گوشت مرغ منجمد در استان یک هزار تن است، و توزیع آن از امروز در استان به قیمت هر کیلوگرم ۵۳ هزار تومان آغاز شد.

وی عنوان کرد: بر اساس رصد میدانی هم از سطح بازار کردستان به ویژه مرکز استان، امروز دوشنبه کمبودی در خصوص گوشت مرغ وجود ندارد فقط قیمت ها نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده است.

کد خبر: ۲۰۷٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha