۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
باشگاه صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی در مازندران نداریم
در گفتگو با بازار؛

باشگاه صادرات مرکبات و محصولات کشاورزی در مازندران نداریم

ساری- محمدی، تولیدکننده مرکبات در مازندران نبود باشگاه صادرات را مشکل فرا روی بازاریابی مرکبات در استان بیان کرد و گفت: در حوزه صادرات بسیار ضعیف عمل شده است.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که تمامی مرکبات برای مصرف داخل تولید می شود و برای صادرات دچار مشکل هستیم، گفت: یک ظرفیت عظیمی برای صادرات در کشورهای اوراسیا و منطقه داریم و باید از آن استفاده کرد.

وی با بیان این که بیش از ۸۰ رقم مرکبات در پژوهشکده مرکبات تولید شده است، افزود: در حال حاضر کشورهایی نظیر روسیه و غیره اقدام به واردات تامسون می کنند و این نشان می دهد در حوزه صادرات ضعیف عمل کردیم و باشگاه صادرات نداریم.

محمدی با عنوان این که بخش خصوصی همزمان با تولید رشد نکرده است، گفت: وقتی مرکبات وارد انبارها می شود به فکر صادرات می افتیم در حالی که از قبل باید مقدمات آن فراهم شود.

این تولیدکننده و باغدار نبود انسجام بخشی بین صادرکنندگان و ضعیف عمل کردن در بازاریابی و مشکل در حمل ونقل مرکبات از جمله چالش های فراروی مرکبات استان به شمار می رود، گفت: آمارهای صادراتی نیز واقعی نیست.

این تولیدکننده یادآور شد: در دنیا در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری تلاش شده است ولی ما در حوزه فرآوری اقدامی نکردیم و ۹۹ درصد محصولات ما برای تازه خوری است و برای فراروی به دیگر مناطق کشور ارسال می شود.

وی گفت: سرانه مصرف مرکبات بیش از ۱۷ کیلوگرم است و هیچ محصولی باغی در فروشگاه ها کمتر از ۲۰ هزار تومان در بازار وجود ندارد ولی قیمت مرکبات بسیار پایین و ناچیز است.

محمدی تنوع ارقام تولید را بسیار مهم دانست و گفت: باید مرکبات تولید شده به ارزش اقتصادی بالا تولید و تبدیل شود.

کد خبر: ۲۰۷٬۳۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha