۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
به کدام برند لوازم خانگی اعتماد کنیم؟
توصیه  رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی؛

به کدام برند لوازم خانگی اعتماد کنیم؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی  در توصیه  به افرادی که نمی دانند به کدام برند لوازم خانگی اعتماد و آن را خریدار کنند توصیه کرد.

نساء کروندی؛ بازار، با توجه به افزایش قیمت ها در بخش لوازم خانگی دقت در خرید بسیار حائز اهمیت است، چرا که قدرت خرید کاهش پیدا کرده و فرد باید به نحوی خرید را انجام دهد که سال ها بتواند از آن استفاده کند.

با جلوگیری از ورود لوازم خانگی خارجی به کشور پارادوکس بزرگی پیش پای خریدار قرار می گیرد چرا که برخی برند های خارجی سال ها در کشور استفاده و کیفیت آنها تضمین شده است، اما از سوی دیگر با توجه به این ممنوعیت تمامی اجناس خارجی که در حال حاضر در کشور وجود دارد از مبادی های غیر رسمی وارد شده است.

یکی از خریداران لوازم خانگی گفت: برخی تولید کننده داخلی لوازم خانگی برای بهتر شدن کیفیت کالاهای تولیدی خود تلاش نمی کنند

خرید جهیزیه و چشم و هم چشمی برای خرید برند های معروف خارجی

یکی از خریداران لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص خرید برند های خارجی، عنوان کرد: در حال خرید جهیزیه برای دخترم هستیم، علیرغم اینکه گفته شده ورود لوازم خانگی خارجی چندین سال است که ممنوع شده اما در حال حاضر هیچ یک از مراکز عرضه لوازم خانگی فاقد برند های خارجی نیستند.

وی با بیان اینکه هنوز در بین مردم استفاده از کالای ایران جای خود را پیدا نکرده است، افزود: همچنان جوانان از ترس اینکه طعنه استفاده از کالای ایرانی به آنها زده نشود با هزینه بسیار بالا حاضر به خرید کالاهایی می شوند که قاچاق بوده، فاقد پشتیبانی و گارانتی است.

جلال علیاری با اشاره به اینکه در کنار ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی به کشور باید کارهای دیگر نیز صورت گیرد، بیان کرد: مناسب سازی قیمت لوازم خانگی داخلی، افزایش کیفیت کالا، تبلیغات و پشتیبانی مناسب از جمله این کارها می باشد.

این خریدار لوازم خانگی خاطرنشان کرد: با ممناعت از ورود کالای قاچاق در کشور برخی تولید کننده داخلی لوازم خانگی برای بهتر شدن کیفیت کالاهای تولیدی خود تلاش نمی کنند، شاید اگر ورود کالای خارجی نیز آزاد شود این فضا رنگ و بوی رقابتی به خود بگیرد.

بسیاری از برنده های معروف لوازم خانگی خارجی در حقیقت با اندکی دستکاری و ری برندینگ ( تعویض برند) به نام جنس اصلی فروخته می شوند که در برخی مواقع تشخیص تقلبی بودن و غیر واقعی بودن برند بسیار سخت است

هنوز آنقدر ثروتمند نشدم که کالای ارزان بخرم

یکی دیگر از خریداران لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص اینکه برای خرید لوازم خانگی از چه برندهایی هایی استفاده می کنید، خاطر نشان کرد: قطعا کالای خارجی را انتخاب می کنم.

وی با بیا اینکه یک بزرگی میگفت آنقدر ثروتمند نشدم که کالای ارزان بخرم، افزود: من می گویم آنقدر ثروتمند نشدم که لوازم خانگی ایرانی خریداری کنم چرا که از خرید آن تجربه خوبی نداشته ام.

مینا حاجیان گفت: برخی از اطرافیان از لوازم خانگی ایرانی استفاده کردند و از آن راضی هستند اما من به واسه تجربه بدی که داشتم سعی می کنم هیچگاه از لوازم خانگی ایرانی استفاده نکنم.

یکی از تعمیرکار های لوازم خانگی گفت: کالاهای خارجی خصوصا پس از ممنوعیت ورود به کشور فاقد پشتیبانی و گارانتی پس از فروش هستند

پشتیبانی و خدمات بعد از فروش کالای ایرانی بهتر از کالای خارجی است

یکی از تعمیرکار های لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار بازار عنوان کرد: به خریداران لوازم خانگی توصیه میکنم که از لوازم خانگی ایرانی استفاده کنند زیرا در صورتی خراب شدن یکی از قطعات امکان تهیه قطعات وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پشتیبانی پس از فروش کالاهای ایرانی وضعیت مطلوبی دارد، افزود: در صورتی که کالاهای خارجی خصوصا پس از ممنوعیت ورود به کشور فاقد پشتیبانی و گارانتی پس از فروش هستند.

اکبر پازوکیان در گفتگو با خبرنگار بازار در توصیه ای به زوج های جوان که قصد خرید جهیزیه دارند و یا آنها یی که میخواند لوازم خانگی تهیه کنند، اظهار داشت: با توجه به عدم ورود لوازم خانگی خارجی در کشور از مبادی های مجاز، توصیه می شود که افراد از تولیدات داخلی استفاده کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: تمام کالاهای تولید داخلی که دارای نشان ملی استاندارد هستند را می توانید با خیال راحت خریداری کنید

بیش از ۸۰ درصد کالاهای قاچاق در آنلاین شاپ ها به فروش می رسد

وی با بیان اینکه ۵ سال است که کالای خارجی وارد کشور نمی شود، افزود: تمامی لوازم خانگی های خارجی موجود در کشور اجناس قاچاق هستند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با عنوان اینکه لوازم خانگی های تولید داخلی را در این چند سال اخیر جای خود را در بین خانواده های ایران پیدا کرده است، بیان کرد: تمام کالاهای تولید داخلی که دارای نشان ملی استاندارد هستند را می توانید با خیال راحت خریداری کنید.

پازوکیان با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد کالاهای قاچاق در آنلاین شاپ ها به فروش می رسد، خاطرنشان کرد: خریداران باید برای خرید لوازم خانگی به صورت آنلاین نهایت دقت را داشته باشند تا در دام سودجویان نیفتند.

روند رو به افزایش قیمت تنها در بازار لوازم خانگی نیست بلکه به دلیل تورم در همه بازار ها وجود دارد، برنامه ریزی ها و نظارت ها باید به نحوی باشد که در کنار گرانی افراد کمتر دچار فروشندگان اجناس بی کیفیت و قاچاق شوند.

هم اکنون بسیاری از برنده های معروف لوازم خانگی خارجی در حقیقت با اندکی دستکاری و ری برندینگ ( تعویض برند) به نام جنس اصلی فروخته می شوند که در برخی مواقع تشخیص تقلبی بودن و غیر واقعی بودن برند بسیار سخت است.

همچنین باید روند تولید لوازم خانگی در کشور به گونه ای باشد که بتوان با کالاهای مشابه خارجی رقابت و کیفیت مطلوبی داشته باشد.

کد خبر: ۲۰۷٬۲۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha