۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده افزایش نخواهد داشت
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده افزایش نخواهد داشت

همدان - الیاسی، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: این شرکت برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده ندارد و در سال جاری نیز قیمت کودهای یارانه‌ای افزایش نیافت.

بهروز الیاسی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان برنامه‌ای برای افزایش قیمت کودهای یارانه‌ای در سال آینده ندارد و در سال جاری نیز قیمت کودهای یارانه‌ای نه تنها افزایش نیافت بلکه قیمت‌ها به طور میانگین ۴۵ درصد هم کاهش داشت.

وی افزود: تا ابتدای مهر امسال قیمت کودهای یارانه‌ای با ۴۵ درصد کاهش عرضه شد ولی به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای، قیمت‌ها به سال قبل باز گشت.

الیاسی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با اجرای طرح‌هایی مانند کشت قراردادی و الگوی کشت به دنبال کاهش فشار بر کشاورزان است.

پروژه کشت قراردادی گندم آبی در استان همدان با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۷۲ هزار هکتار اجرا شد

وی با اشاره به این که در سالجاری کشت قراردادی در استان همدان اجرا شد و کودهای مورد نیاز این طرح تامین شده است، عنوان کرد: پروژه کشت قراردادی گندم آبی در استان همدان با مجری‌گری شرکت بازرگانی دولتی ایران در سطح ۷۲ هزار هکتار اجرا شد و ما آمادگی تامین ۱۰۰ درصدی کودهای فسفاته و پتاسه مورد نیاز آن را داریم.

وی در ادامه با بیان این که مواد اولیه ۲۷ کارخانه تولیدکننده کود در شرایط تحریم، از سوی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی وارد و تامین شده است، اضافه کرد: واردات مواد اولیه برای تولید کود در داخل با ارز نیمایی انجام می‌شود.

الیاسی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مجری طرح خودکفایی کودهای کشاورزی در کشور است، افزود: اگر بخش خصوصی در تامین مواد اولیه برای تولید کود مشکلی داشته باشد، ما آن را انجام می‌دهیم.

وی اظهار داشت: این شرکت مسئولیت حاکمیتی در تامین غذای مردم دارد و از این رو ما نقش اصلی را در تامین به موقع کودهای کشاورزی ایفا می‌کنیم.

کد خبر: ۲۰۷٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha