۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۰
چگونه یک روف گاردن در بالکن و تراس ساختمان‌ ایجاد کنیم؟

چگونه یک روف گاردن در بالکن و تراس ساختمان‌ ایجاد کنیم؟

این روزها با افزایش ساختمان‌های بلند و آپارتمان‌های آسمان خراش، توجه کمتری به فضای سبز می‌شود و سلامتی شهرها به خطر افتاده است.

به گزارش بازار، این روزها با افزایش ساختمان‌های بلند و آپارتمان‌های آسمان خراش، توجه کمتری به فضای سبز می‌شود و سلامتی شهرها به خطر افتاده است. به همین دلیل، علاقمندان به طبیعت و فضای سبز به دنبال راهکاری هستند که بتواند حس و حال طبیعت را به فضای داخلی ساختمان‌ها بیاورند. یکی از این راهکارها، طراحی تراس گاردن یا بالکن گاردن است.

ایجاد یک پناهگاه سبز در فضای داخلی ساختمان‌ها کمک می‌کند تا کمبود فضای سبز در محیط‌های شهری جبران شود و مکانی دلنشین برای صرف یک عصرانه دوستانه، ورزش‌های صبحگاهی یا فضایی ایمن برای بازی کودکان در محیط‌ های آپارتمانی فراهم شود.

بدون شک، طراحی تراس و بالکن‌ها یک فرصت عالی برای لذت بردن از مناظر شهری پدید می‌آورد و شما می‌توانید با ایده طراحی باغ کوچک، این مکان را به یک فضای نشیمن تبدیل کنید. زمانی که صحبت از ایده‌های طراحی باغی کوچک در تراس یا بالکن به میان می‌آید، مهم است که ترکیب مناسبی از محصولات و المان‌های تزئینی برای این فضای بی‌روح و بلااستفاده تهیه نماییم. اگر شما هم تمایل دارید تا یک محیط دنج و سرشار از انرژی در قسمتی از خانه یا محل کار خود ایجاد نمایید، تا آخر مطالب همراه ما باشید. در این مقاله، ما به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید از ایده‌های الهام بخش و چمن مصنوعی برای طراحی تراس و بالکن استفاده نماید.

چرا باید از چمن مصنوعی در طراحی باغی سبز در قسمتی از خانه استفاده نماییم ؟

تا به حال اسم بالکن گاردن، تراس گاردن یا روف گاردن به گوش شما خورده است ؟ شاید برایتان جالب باشد که امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه‌های مختلف و طراحی المان‌های تزئینی مختلف از جمله انواع چمن‌های مصنوعی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای کاربری‌های گوناگون، تمامی افراد می‌توانند یک باغ کوچک اختصاصی و متناسب با سلیقه شخصی خود در محل زندگی یا محل کارشان داشته باشند.

بالکن گاردن یک طرح مدرن است که با کمترین هزینه و زمان، حال و هوا معاصر را به فضای داخلی هدیه می‌دهد و مکانی دنج برای فرار از شلوغی‌های زندگی و دغدغه‌های کاری فراهم می‌سازد. از سوی دیگر، رنگ سبز چمن مصنوعی بالکن، طبیعت را به فضای آپارتمانی هدیه می‌دهد. این دسته از محصولات، ماندگاری بالا و مقاومت بسیاری در برابر سایش و کوبیدگی دارند و می‌تواند فضایی سبز در تمام روزهای سال برای شما به ارمغان بیاورند.

همچنین، شما می‌توانید با استفاده از دیوار سبز مصنوعی در تراس‌ها یا بالکن‌ها یک فضای لوکس و مفرح برای برگزاری دورهمی‌های دوستانه یا خانوادگی ایجاد نمایید و با قرار دادن گلدان‌های رنگی و گیاهان طبیعی در این فضا، جلوه‌ی این مکان بلااستفاده را چند برابر کنید.

از دیگر مزایای طراحی پناهگاهی سبز در محیط آپارتمانی و ساختمان‌های اداری و تجاری می‌توان به این مورد اشاره کرد که دیزاین تراس یا بالکن با چمن‌های مصنوعی این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا محیطی اختصاصی برای جلسات مهم کاری ایجاد نمایید و از طرف دیگر، ارزش مادی ساختمان را چند برابر کنید.

کاربردهای طراحی بالکن‌های سبز

بالکن گاردن از ترکیب دو کلمه " تراس " و " گاردن" ساخته شده است و به معنای ایحاد یک فضای سبز در بالکن است. در حقیقت، بالکن گاردن به  بالکنی سرسبز گفته می‌شود که به صورت انبوه با گل و گیاهان طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده و یک فضای با نشاط و مشابه با باغ ایجاد کرده است.

به دلیل محبوبیت و استقبال مردم از بالکن سبز و استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن و بالکن با هدف همجواری بیشتر با طبیعت، قصد داریم تا در این بخش، چند ایده برای طراحی بالکن‌های سبز و ایجاد محیطی اختصاصی خدمت شما ارائه نماییم. پس تا آخر این بخش همراه ما باشید.

کاربردهای طراحی تراس گاردن به شرح زیر است:

  1. ایجاد محوطه‌ای زیبا برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه
  2. ایجاد مکانی دنج و خلوت با استفاده از دیوار سبز
  3. ایجاد حس و حال طبیعت در محیط آپارتمانی
  4. طراحی مکانی دلنشین و ایجاد کافی‌شاپی کوچک در بالکن خانه
  5. طراحی مکانی کوچک برای ورزش‌های صبحگاهی یا تمرینات یوگا
  6. طراحی فضایی ساده برای اوقات فراغت
  7. باغچه‌ای کوچک برای پرورش گیاه

چگونه یک روف گاردن در بالکن و تراس ساختمان‌ ایجاد کنیم؟

ایده‌هایی ساده برای طراحی تراس گاردن

یک باور اشتباه که وجود دارد این است که طراحی بالکن با متراژ پایین امکان پذیر نخواهد بود. در صورتی که شما می‌توانید فضاهای کوچک و محدود را با طراحی اصولی و استفاده از محصولات مناسب به یک محوطه زیبا و دلنشین تبدیل کنید.  برای مثال، شما می‌توانید از چمن مصنوعی روف گاردن یا بالکن به عنوان کفپوش بالکن یا تراس‌ها استفاده نمایید و با اضافه کردن گلدان‌های رنگی، بالکن‌های خاک خورده و قدیمی را به یک مکان باور نکردنی تبدیل کنید و آرامش را به فضای آپارتمانی بیاورید. ‌

از دیگر ایده‌های طراحی بالکن‌های کوچک و بزرگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1. یکی از ایده‌های طراحی بالکن، ایجاد یک محوطه عاشقانه و آرام برای نوشیدن یک لیوان چای در عصر و دورهمی‌های خانوادگی است. اضافه کردن یک حوضچه یا آبشار کوچک و چند صندلی در بالکن‌ها کمک می‌کند تا بالکن‌های تاریک و دلگیر به یک محیط عاشقانه و آرامش بخش تبدیل شود.

2. اگر فضای کافی برای تعبیه درختچه‌های کوچک در بالکن را ندارید، ایده طراحی و تعبیه گرین وال در این فضا به شما کمک می‌کند تا یک منظره چشم نواز، زیبا و کم هزینه در قسمتی از محل زندگی خود ترتیب دهید. دیوارهای سبز مصنوعی، دیوارهایی کوچک هستند که با چمن مصنوعی تزئین شده‌اند و بدون نیاز به آبیاری یا کوددهی منظم، تا سال‌های سال، سبز خواهند ماند.

3. اگر فردی خوش ذوق هستید که ارتباط نزدیکی با محصولات ارگانیک دارد، طراحی و فرش کردن بالکن‌ها این امکان را برای شما فراهم می‌سازد که بتوانید از گلدان‌های کوچک سبزی‌های محلی و معطر در گوشه‌ای از تراس و بالکن استفاده کنید و روح را به این قسمت از خانه هدیه دهید.

4. شما می‌توانید با کمی خلاقیت و تعبیه فانوس‌های نورانی یا مفتول‌های نوری، بالکن‌ خود را به یک محیط شاعرانه برای پذیرایی از مهمان‌ها تبدیل کنید. انعکاس نور از سطح الیاف سبز چمن مصنوعی روف گاردن و بالکن گاردن در شب، جلوه‌ای زیبا به بالکن می‌بخشد.

5. برای تزئین بالکن‌ها نیاز به تهیه میز و صندلی‌های سنگین و گران قیمت نیست. اضافه کردن میز و صندلی‌های ساده و چوبی در بالکن برای اوقات فراغت و استراحت، یک مکان دنج و تداعی کننده طبیعت در محیط های آپاتمانی به ارمغان می‌آورد. همچنین، شما می‌توانید مبلمان و میز صندلی‌های خود را از میان مبلمان تاشو انتخاب کنید.

چگونه یک روف گاردن در بالکن و تراس ساختمان‌ ایجاد کنیم؟

هزینه و قیمت تراس گاردن چقدر است؟

به طور کلی، هزینه طراحی و ساخت بالکن سبز متغیر است و به فاکتورهای مختلفی از جمله مساحت بالکن، ساختار بالکن از نظر متریال، نوع چمن مصنوعی بالکن، دستمزد نصاب و وسایل مورد استفاده در هنگام نصب بستگی دارد؛ لذا برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت نهایی طراحی بالکن‌ها از شما دعوت می‌نماییم تا با متخصصین مجموعه چمنزار تماس گرفته و از مشاوره رایگان این مجموعه بهره‌مند شوید.

مجموعه چمنزار یکی از معتبرترین تولیدکنندگان چمن مصنوعی در ایران است که با طراحی محصولات متنوع برای کاربری‌های مختلف، در تلاش است تا نیاز هم‌وطنان عزیز در سراسر کشور را تامین نماید.

کد خبر: ۲۰۷٬۲۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha