۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
رسوب ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور

رسوب ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور

بازرس انجمن صنایع روغن نباتی گفت: روند نامطلوب تخصیص ارز برای واردات روغن خام طی دو ماه اخیر باعث شده تا ۱۵۰ هزار تن روغن خام در بنادر کشور رسوب کند.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ایران، محمد قاجاریه ضمن بیان مطلب فوق افزود: علی‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی، در حال حاضر بیش از ۵۰ روز است که روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف شده و واردکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن بسر می‌برند.

وی تاکید کرد: این اختلال در حالی ایجاد شده است که بیش از ۱۵۰ هزار تن انواع روغن خام به بنادر ورودی کشور رسیده است که در صورت عدم تخصیص ارز مورد نیاز و عدم ترخیص به موقع، علاوه بر تحمیل مشکلات بر واردکنندگان، تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی، از جمله خدشه‌دار شدن اعتبارشان نزد فروشندگان خارجی و عدم امکان تامین به موقع ماده اولیه اصلی تولید روغن نباتی، این نگرانی وجود دارد که روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی دچار اشکال شده و بازار این کالای اساسی دچار تنش و نوسان شود. همچنین کارخانجات تولیدی روغن خوراکی با خطر تعطیلی و بیکاری کارگران این صنعت مواجه شده و در نهایت، شاهد تاثیرات منفی آن بر سفره مردم خواهیم بود.

قاجاریه خاطرنشان کرد: با وجود اعلام بانک مرکزی مبنی بر روند مستمر تخصیص ارز به کالاهای اساسی، متاسفانه همچنان روند تخصیص ارز به روغن خام متوقف مانده و طی دو ماه اخیر واردکنندگان و تولیدکنندگان این کالای ضروری، اساسی و استراتژیک در انتظار تخصیص ارز لازم برای واردات آن بسر می‌برند.

بازرس انجمن صنفی صنایع روغن نباتی ضمن ابراز نگرانی از ادامه روند موجود در تخصیصی ارز برای واردات روغن خام گفت: اختلال در روند مستمر و منظم تولید و توزیع روغن خوراکی، بازار این کالای اساسی را در آستانه بازار شب عید و ماه مبارک رمضان دچار مشکلاتی می‌کند.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha