۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده | افزایش کیفیت ساختمان‌ها در شاهرود و میامی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بسته تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده | افزایش کیفیت ساختمان‌ها در شاهرود و میامی

شاهرود- عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه دولت بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده را ارائه کرده است، گفت: این بهترین فرصت برای انبوه سازی و ارتقای کیفیت ساختمان‌ها است.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه دولت بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده را ارائه کرده است، تاکید کرد: پیشبرد اهداف قانون جهش تولید مسکن در کنار مسائلی مانند ارتقای کیفیت ساختمان های شهری و ترویج انبوه سازی و ... در زمره دیگر محورهای این طرح است.

وی گرهگشایی در صدور پروانه برای پلاک‌های مسکونی زیر حد نصاب تفکیک و ساخت این واحدهای مسکونی را دیگر مزیت و هدف این مشوق ها دانست و تاکید کرد: بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بلوک شهری شامل اعطای حداکثر دو طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب و تخص یص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری ها ی انتفاعی در زمره این مشوق ها است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه امکان تخصیص ۲۰ درصد از فضای باز غیر مسقف برای تأمین بخشی از پارکینگ های مورد نیاز واحد های مسکونی از دیگر مشوق ها است، تاکید کرد: امکان تسهیل در ضوابط معماری و امکان استفاده از مساحت معابر بن بستی که بر اثر تجمیع، کارکرد خود را ازدست داده اند از دیگر مشوق های این طرح است همچنین در بخش نوسازی در مقیاس محورهای اصلی محله ای نیز مشوق هایی مانند کاهش ضریب تأمین پارکینگ مورد نیاز به ۷۵ صدم مشروط به وجود پارک حاشیه ای در معبر گنجانده شده است.

عمیدی از اعطای حداکثر یک طبقه تشویقی نسبت به تراکم مجاز طرح مصوب و امکان تخصیص سطح اشغال مجاز طبقه همکف به کاربری های انتفاعی مشروط به تأمین ورودی مستقل خبر داد و گفت: عدم احتساب سطح بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمانی از دیگر مشوق های دولتی است از سوی دیگر در نوسازی در عمق بافت فرسوده شهری نیز مشوق هایی مانند امکان پیشروی طولی تا دو متر پس از اصلاحی مشروط به رعایت همجواری و حقوق همسایگی دیده می شود.

وی افزود: در این بخش مشوق های دیگر مانند کاهش ضریب برای هر واحد تأمین پارکینگ مورد نیاز به ۷۵ صدم و امکان احداث حداکثر یک درب اضافه مشروط به تأمین ضریب تأمین یک پارکینگ برای هر واحد در کنار امکان احداث واحدهای مسکونی با زیربنای کمتر از حدنصاب تعیین شده در طرح مصوب و عدم احتساب مساحت بالکن و تراس در محاسبه تراکم ساختمان دیده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: در بسته تشویقی ابلاغی کالبدی برای نوسازی بافت های فرسوده مواردی هم هستند که باید در کمیسیون ماده پنج مطرح و اتخاذ تصمیم شود که از جمله آنها می توان به طرح های تجمیعی مشتمل بر یک بلوک شهری یا بیشتر که متقاضی بهره گیری از امتیازات ویژه بازآفرینی یکپارچه در مقیاس بالک شهری و گزارش شهرداری درمورد محالت یا نواحی فاقد امکان ارائه مشوق ها و نقشه موقعیت پارکینگ های محل های پیش بینی شده در کنار بررسی و تصویب مشوق های تکمیلی و خاص هر شهر با در نظر گرفتن شرایط و نیازهای ویژه آن اشاره کرد.

عمیدی بیان کرد: طبق اطلاعیه وزارت راه و شهرسازی ادارات کل راه و شهرسازی در سراسر استان های کشور ملزم به تسریع در بررسی و طرح درخواست های مرتبط با موضوع مصوبه شورای عالی در کمیسیون ماده پنج و اطلاع رسانی مفاد مصوبه ابالغی در محلات هدف بازآفرینی شهری در قالب های مختلف با حمایت شرکت بازآفرینی شهری ایران در کنار شناسایی و توجیه سرمایه گذاران محلی، سازندگان و مالکان اراضی وامالک واقع در بافت های فرسوده برای بهره گیری از مزایای مشوق های مربوطه به نمایندگی از شرکت بازآفرینی شهری ایران هستند.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha