۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
شرایط سند مالکیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شاهرود و میامی | واگذاری اسناد فقط تا پایان سال
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شرایط سند مالکیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شاهرود و میامی | واگذاری اسناد فقط تا پایان سال

شاهرود- عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان درباره شرایط سند مالکیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی در شاهرود و میامی، گفت: عدم دریافت زمین از دولت یکی از شروط صدور سند است.

امیر عمیدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به شرایط سند مالکیت سکونت‌گاه‌های غیررسمی، ابراز کرد: اراضی دولتی در محدوده یا حریم شهرها و شهرک‌ها که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی مسکن و زمین و شرکت بازآفرینی ایران که توسط اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از تاریخ اول فروردین ماه ۱۳۹۴ تصرف و در آن بنا احداث و در حال بهره برداری باشد، مشمول سند سکونت خواهند شد.

وی با بیان اینکه محدوده ها و محلات و سکونت‌گاه‌های غیررسمی در این قانون در اولویت هستند، افزود: یکی از شرایط متقاضیان این است که وی یا همسر او از دولت و یا موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی زمین یا واحد مسکونی دریافت نکرده باشد همچنین شرط دوم این است که هر یک از متصرفان صرفاً نسبت به دریافت یک قطعه زمین امکان بهره مندی از سند را خواهند داشت و شرط آخر هم مطابقت بنای احداثی با طرح های مصوب شهری است.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه مزایای دریافت سند در چنین سکونتگاه های فراوان است که از جمله آنها می توان به افزایش تمایل به نوسازی و استحکام بنای مسکونی اشاره کرد، گفت: از دیگر مزیت های دریافت سند برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی می توان به امکان صدور پروانه یا پایان کار اشاره کرد همچنین دریافت سند تعریض و بهسازی معابر و جلوگیری از وقوع حوادث انسانی به هنگان زلزله و آتش سوزی و ... را به دنبال خواهد داشت.

عمیدی با بیان اینکه امکان استفاده از سند به عنوان وثیقه برای دریافت وام نوسازی مسکن از دیگر مزیت‌های دریافت سند است، تاکید کرد: امکان سرمایه‌گذاری در محله و امنیت در مالکیت مسکونی و ایجاد حس تعلق به خاطر به محیط و اطمینان خاطر برای مالک از دیگر مزیت های دریافت سند برای این نوع زمین‌ها است.

وی با بیان اینکه متقاضیان این نوع اسناد با در دست داشتن مدارک ملی و ملکی قبوض آب و برق و ... به اداره واگذاری و معاونت املاک اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان واقع در شاهرود مراجعه کنند، گفت: راه دیگر ورود به سامانه تسهیلات بافت فرسوده و ثبت درخواست سند و سپس تکمیل مواردی که سایت از متقاضیان می خواهد است البته نکته حائز اهمیت این است که این طرح و فرصت استثنایی برای مردم تا پایان سال پا برجا است.

کد خبر: ۲۰۷٬۱۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha