۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است
رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی:

آذربایجان‌شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است

تبریز- رئیس سازمان صمت آذربایجان شرقی با بیان این که آذربایجان شرقی قطب اول فولاد خصوصی کشور است، گفت: هدایت بخش تولید به سمت تکمیل زنجیره ها و تولید کالاهای با ارزش افزوده بالا جزو اولویت ها است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، صابر پرنیان در آیین بهره‌برداری از واحد تولید کلاف و مفتول فولادی در شهرستان بستان آباد افزود: با بهره‌برداری از این واحد تولیدی و تکمیل زنجیره فولاد علاوه بر صادرات محصولات تولیدی و تامین نیاز بسیاری از صنایع استان، بازار فولاد کشور نیز تنظیم خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش تولید محصولات مختلف فولادی به دلیل کمبود انرژی اظهار کرد: باید برای تامین انرژی پایدار در حوزه صنعت به ویژه بخش فولاد تدابیری اساسی اندیشیده شود چرا که قطعی برق در فصول تابستان و زمستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با تاکید بر این که زیرساخت های تولید باید متناسب با بخش تولید تامین شود، گفت: در کشور موضوعی با عنوان فولاد هراسی ایجاد شده است در حالی که تنها ۳۵ درصد انرژی برق، ۱۰ درصد گاز و ۲ درصد آب کشور در حوزه صنعت استفاده می شود و ۴۰ درصد اشتغال و تولید ناخالص داخلی کشور در بخش صنعت است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از تولیدکنندگان در راستای رشد و توسعه اقتصادی استان افزود: امیدواریم فضای مناسبی که در حوزه کسب و کار ایجاد شده با حمایت استاندار آذربایجان شرقی، نمایندگان مردم در مجلس و نهادهای متولی با سرعت بیشتری تداوم یابد.

کد خبر: ۲۰۷٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha