۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
بازی با آمار نرخ بیکاری در ایلام/ دولتیان آماری غیر از ۸.۷ درصد را رد می کنند
بازار گزارش می دهد؛

بازی با آمار نرخ بیکاری در ایلام/ دولتیان آماری غیر از ۸.۷ درصد را رد می کنند

ایلام - اخیراً برخی رسانه ها با انتشار آماری، ایلام را در رده نخست بیکاری کشور با ۳۵.۵ درصد نرخ بیکاری واقعی قرار داده اما مسئولان استان می گویند نرخ بیکاری در استان ۸.۷ درصد است.

خبرگزاری بازار-گروه استان ها: روز گذشته آماری از بیکاری در استان های مختلف توسط برخی از رسانه های کشوری اعلام شد که واکنش های زیادی در استان ایلام در ی داشت، در این آمار  ایلام را  در رده نخست بیکاری کشور با ۳۵.۵ درصد نرخ بیکاری واقعی قرار داده است.

اما مسئولان استان ایلام می گویند نرخ بیکاری در استان ایلام رقم نیست و آمار مرکز آمار یعنی نرخ ۸.۷ درصد صحیح است.

استاندار ایلام: این آمار صحیح نیست

استاندار ایلام در همین ارتباط  در گفتگو خبرنگاران به انتقاد از مباحث مطرح شده در خصوص آمار بیکاری پرداخت و ارائه آمار از طرف یک روزنامه بدون نام و نشان و بدون ذکر منبع در ارتباط با نرخ بیکاری را اشتباه عنوان کرد و گفت: آنچه که تاکنون به عنوان مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور مشخص شده است مرکز آمار ایران است که بر اساس گزارش این مرکز نرخ بیکاری استان از زمان ورودم به استان از ۱۲.۷ درصد در سال ۹۶ به ۸.۷ درصد در تابستان امسال رسیده است.

قاسم سلیمانی دشتکی ادامه داد: البته بنده از اولین افرادی بوده ام که به تعریفی که از اشتغال و نرخ بیکاری می شود مخالفت کرده ام  چراکه آمار بیکاری به مراتب بیشتر از این میزان است اما واقعیت آن است که این شاخص که مرکز آمار کشور از آن برای برآورد بیکاری استفاده می کند در تمام کشور یکسان است.

وی افزود: البته نمی شود ما برخی آمار منفی مرکز آمار در مورد استان را قبول داشته باشیم اما آمار مثبت این مرکز را در مورد استان قبول نداشته باشیم.

نرخ بیکاری ایلام ۸.۷ درصد است

در همین زمینه، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام  نیز گفت:  براساس آمار منتشره توسط مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان امسال ۸.۷ درصد بوده است که نسبت به سال گذشته در همان فصل که ۱۱.۸ درصد بود، ۳.۱ درصد کاهش یافته است.

احمد خانمحمدیان در تشریح آخرین وضعیت اشتغال استان گفت: شاخص بیکاری جهانی است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اعلام آمار بیکاری نیست.

شاخص بیکاری جهانی است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اعلام آمار بیکاری نیست

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام نیز در گفت و گو با بازار  اظهار داشت:  وزارت تعاون هیچ نقشی در ایجاد شغل ندارد در صورت ایجاد شغل رابطه کارگر و کارفرما توسط این دستگاه تعیین می‌شود.

شکرالله شیرخانی گفت: تلقی‌های مختلفی در بحث اشتغال و بیکاری وجود دارد و مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرکزی است که نرخ تورم و بیکاری را با استفاده از شاخص‌ها اعلام می‌کند.

شیرخانی اظهار داشت: بر همین اساس مرکز آمار ایران نرخ بیکاری ایلام را در تابستان گذشته ۸.۷ درصد اعلام کرده است.

وی افزود: در زمینه ایجاد اشتغال در استان ایلام کارهای بسیاری شکل گرفته است اما بدلیل  جمعیت بالای بیکار قابل دیدن نیست و با توجه به سطح بالای نیازها در جامعه کافی نیست.

بیکاری در ایلام بیشتر از آمارهای ارائه شده است

اما نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه آماری بیکاری که مسئولان در ایلام اعلام می کنند واقعیت ندارد، بیکاری در ایلام بیشتر از آمارهای ارائه شده است.

شادمهر کاظم زاده اظهار داشت: بعضی از آمارها از جمله آمار بیکاری با واقعیت جامعه تطابق ندارند، بیشتر مردم استان از نبود شغل و درآمد رنج می برند.

وی تصریح کرد: طبق آمارهای غیررسمی بیش از  بیش از ۲۰ هزار نفر بیکار در استان ایلام وجود دارد.

آنچه مشخص است استان ۶۰۰ هزار نفری ایلام به رغم جمعیت کم و ظرفیت های بزرگ نفت و گاز اما از بیکاری رنج می برد و بیشتر جوانان استان هم برای اشتغال دست به مهاجرت می زنند.

کد خبر: ۲۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha