۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
حرایم گسلی ۹ شهر تدوین می‌شود
عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

حرایم گسلی ۹ شهر تدوین می‌شود

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه حرایم گسلی ۹ شهر در حال تدوین است بر همراهی سازمان مدیریت بحران برای انجام مطالعات کاهش مخاطرات فرونشست و زلزله تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی عضو هیات علمی و رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی بر تامین مالی انجام مطالعات مربوط به فرونشست، تعیین حرایم گسل که طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران برعهده سازمان مدیریت بحران کشور است تاکید کرد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از تعیین حرایم گسل ۶ شهر تهران،تبریز، مشهد، کرج، زنجان و کرمان طی سنوات گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون حرایم گسلی ۶ شهر مصوب شده در نقش شهرداری‌ها نشسته و صدور پروانه ساخت بر اساس مطالعات مصوب انجام می‌شود که گام بزرگی در ایمنی و تاب‌آوری شهرها محسوب می‌شود.

بیت‌اللهی ادامه داد: مصوب شده تا حرایم گسلی ۹ شهر سی سخت، بم، شیراز، ارومیه، اردبیل، لاهیجان، ساری، قائم‌شهر و گرگان نیز تهیه شود که اینکار نیز درحال انجام است.

وی توضیح داد: در برنامه است تا حرایم گسلی ۲۰ شهر دیگر نیز برای سال‌های آتی تهیه شود که تمامی این اقدامات با حمایت معاونت معماری و شهرسازی وزرات راه و شهرسازی انجام شده است. در حالیکه انتظار می رفت تا سازمان مدیریت بحران کشور که طبق ماده ۱۶ قانون مدیریت بحران کشور متولی تامین بودجه انجام این مطالعات است در خصوص تامین بودجه مطالعات اقدام می‌کرد.

کد خبر: ۲۰۶٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha