۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
متنوع‌سازی بازارهای داخلی و خارجی میگوی پرورشی| روش‌های نوین سبب افزایش برداشت در مزارع بوشهر
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

متنوع‌سازی بازارهای داخلی و خارجی میگوی پرورشی| روش‌های نوین سبب افزایش برداشت در مزارع بوشهر

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم متنوع‌سازی بازارهای داخلی و خارجی میگوی پرورشی گفت: استفاده از روش‌های نوین سبب افزایش برداشت میگو در مزارع بوشهر شده است.

علی باستین در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اهمیت راه‌اندازی نمایشگاه صنایع شیلاتی در بندر بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر رتبه نخست تولید میگوی پرورشی کشور را با تولید ۳۸ هزار تن در اختیار دارد و بدون تردید در سال آینده شاهد رشد چشمگیرتری در برداشت نیز خواهیم بود.

وی افزود: استفاده از روش‌های نوین و خلاقانه و بهره‌وری از شرکت‌های دانش بنیان و فناور، در صنعت پرورش میگو کمک بسیار زیادی به تولیدکنندگان استان کرد و این روند تداوم خواهد داشت.

معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: توسعه و گسترش طرح‌های پرورش میگو در سواحل استان و همچنین ارتقای مکانیزاسیون و هوشمندسازی مزارع پرورش میگو از اقدامات موثری است که در بهبود کمی و کیفی تولیدات تاثیرگذار است.

باستین بر لزوم متنوع‌سازی بازارهای داخلی و خارجی میگوی پرورشی تاکید کرد و یادآور شد: اگر بازارهای مهم خارجی به سمت میگوی پرورشی بیایند، ارزاوری بالاتری خواهد داشت و شاهد بهبود وضعیت معیشتی تولیدکنندگان و فعالان این حوزه نیز هستیم.

وی اضافه کرد: هدف‌گذاری تولید میگوی پرورشی تا برنامه هفتم توسعه، ۲۲۰ هزار تن است که قطعا با این روند به این مهم می‌رسیم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: اقتصاد دریامحور از تاکیدات دولت سیزدهم است و مدیریت ارشد استان بوشهر نیز در این مسیر، تمهیدات لازم را اندیشیده است و اقدامات زیرساختی مهمی نیز در این راستا انجام داده‌ایم.

باستین بیان کرد: بالا بردن سطح مکانیزاسیون تولید و برداشت میگوی پرورشی در استان اهمیت بسزایی در رشد کمی و کیفی تولیدات دارد و نهایت توان خود را برای تحقق این مهم به کار می‌گیریم.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha