۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
۱۵۶ تن گوشت در بازارهای استان سمنان توزیع شد
برای جبران کمبودها و عدم افزایش قیمت؛

۱۵۶ تن گوشت در بازارهای استان سمنان توزیع شد

سمنان- عرب، سخنگوی جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه برای مقابله با کمبود و افزایش قیمت ۱۵۶ تن گوشت قرمز در استان توزیع شده است، گفت: ۱۰۸ تن از این میزان، گوشت گوساله منجمد بوده است.

خدابخش عرب در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه سیاست دولت برای تنظیم بازار گوشت در واقع عرضه و توزیع گوشت منجمد بود و در کنار آن نظارت ها را نیز تشدید کرد تا این گوشت توزیعی به جامعه هدف برسد، ابراز داشت: برای مقابله با کمبود و افزایش قیمت ۱۵۶ تن گوشت قرمز در استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه برای کنترل بازار طی ۲۰ روز اخیر ۱۰۸ تن گوشت گوساله منجمد و ۴۸ تن گوشت منجمد گوسفندی در بازار و عمدتاً فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های بزرگ استان سمنان عرضه کردیم، افزود: عرضه در این مرکز صورت می گیرد چرا که مردم بیشتر اقبال نسبت به خرید از این مراکز و فروشگاه ها دارند.

وضعیت انبارها خوب است

سخنگوی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه در حال حاضر خوشبختانه وضعیت ذخیره گوشت منجمد در انبارهای استان خوب است و مردم نگرانی از بابت توزیع نداشته باشند، گفت: انبارهای ذخایر اقلام اساسی به خصوص برای شب عید و ماه رمضان وضعیت خوبی دارند.

عرب با بیان اینکه ۵۰ تن گوشت گوساله منجمد در استان ذخیره شده است، تاکید کرد: ۴۵ تن گوشت منجمد گوسفندی نیز در استان سمنان ذخیره شده و برای افزایش این ذخایر که بتوانیم شب عید و ماه رمضان را به خوبی پشتیبانی کنیم رایزنی‌هایی با تهران نیز صورت دادیم که بتوانیم این ذخیره‌ها را افزایش نیز دهیم.

برای کنترل بازار طی ۲۰ روز اخیر ۱۰۸ تن گوشت گوساله منجمد و ۴۸ تن گوشت منجمد گوسفندی در بازار توزیع شد

وی با بیان اینکه درباره گوشت مرغ نیز شرایط پایداری را در روزهای اخیر داشتیم، ابراز کرد: در سه ماهه اخیر همواره عرضه گوشت مرغ در استان سمنان زیر قیمت مصوب کشوری بوده است که نشان می‌دهد میزان تولید ما مناسب بوده است.

یک هزار تن مرغ ذخیره شد

سخنگوی جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه یک هزار و ۵۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان سمنان ذخیره شده و در یک هفته اخیر ۱۰۰ تن گوشت مرغ منجمد در بازار استان سمنان توزیع شده است، افزود: با توجه به افزایش جوجه ریزی در دیماه و بهمن ماه برای عرضه مرغ و گوشت در ماه رمضان و شب عید مشکلی نخواهیم داشت و حتی مرغ تولیدی استان به تهران هم صادر می شود.

عرب از مردم خواست تا موارد تخلفات در عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز را با شماره های ۱۲۴ و سامانه های نظارتی جهاد کشاورزی و دولت اعلام کنند، گفت: ما نظارت بر بازار توزیع اقلام اساسی مردم را نیز افزایش خواهیم داد.

به گزارش بازار در روزهای اخیر مردم استان سمنان با کمبود مرغ و گوشت و به خصوص افزایش قیمت آن روبرو شده اند هم اکنون گوشت گوساله در سمنان و شاهرود کیلوگرمی ۳۲۰ هزار تومان و گوشت شیشک و مخلوط کیلوگرمی ۲۸۵ هزار تومان فروخته می شود که با قیمت های اعلامی از سوی مسئولان مقداری تفاوت دارد

مسئولان در حالی صحبت از قیمت‌هایی مانند ۲۴۵ هزار تومان می‌کنند که مشخص نیست دقیقاً این گوشت ها در کدام قصابی استان سمنان دارای چنین قیمتی است و حتی در فروشگاه‌های زنجیرای نیز گوشت با قیمت زیر ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم پیدا نمی‌شود.

شما همراهان خبرگزاری بازار می‌توانید در ذیل این خبر نقطه نظرات خود را درباره نحوه توزیع گوشت قرمز در بخش نظرات، برای ما ارسال کنید.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha