۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
مرز «میلک» سیستان و بلوچستان ساماندهی می‌شود
استاندار سیستان و بلوچستان:

مرز «میلک» سیستان و بلوچستان ساماندهی می‌شود

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز «میلک» به عنوان یکی از استراتژیک‌ترین‌ مرزهای این استان به زودی ساماندهی می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در کار گروه ویژه مرز که با هدف ساماندهی مرز «میلک» در فرمانداری هیرمند برگزار شد، اظهار داشت: در مقاطعی از زمان به این‌مرز کم توجهی و نظارت جدی نشده که این امر روند ترانزیت و تجارت در این‌مرز را به کندی پیش می‌برد و منجر به گلایه مندی و نارضایتی بسیاری از صادر کنندگان و مسئولان کشور شود.

وی ادامه داد: با توجه به گزارشات دریافتی در نشست شورای تأمین مقرر شد تیمی در محل مرز مذکور مستقر و مشکلات این پایانه را بررسی کنند تا در کارگروه ویژه مرز تصمیمات لازم اتخاذ شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مهمترین مبحث این نشست این بود که همه اعضا همراه و همدل بودند تا تجارت سالم را تسریع و تقویت کنند.

وی افزود: مرز میلک به عنوان مهمترین مرز خشکی سیستان و بلوچستان دروازه ورود کشور افغانستان برای رسیدن به آب‌های آزاد است.

موهبتی بیان کرد: در سند آمایش سرزمین ترانزیت و تجارت یکی از مهمترین مزیت‌های سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: برای آن دسته از مرزنشینان که می‌خواهند از مزیت مرز استفاده کنند فعال کردن بازارچه‌های مرزی در دستور کار قرار دارد و در همین راستا بازارچه مرزی «گمشاد» با رعایت اصول قانونی بازگشایی شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تمامی خودروهای که استانداردهای لازم را رعایت نمی‌کنند متوقف و با رانندگان نیز برخورد خواهد شد و مجوز تیر پارک‌های متخلف هم باطل می‌شود.

وی تاکید کرد: با اجرایی شدن تصمیمات این نشست و برخورد با اعمال فراقانونی مردم‌نتایج مطلوب تصمیمات را در آینده نزدیک خواهند دید.

کد خبر: ۲۰٬۶۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha