۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
نیازمند بازارهای جدید برای توسعه تولید در کشور هستیم
معاون وزیر صمت:

نیازمند بازارهای جدید برای توسعه تولید در کشور هستیم

­معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نگاه دولت، نگاه به توسعه روابط با کشورهای همسایه است وبرای توسعه تولید در کشور، نیازمند بازارهای جدید در سطح جهان هستیم.

به گزارش بازار، علی رسولیان در حاشیه برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان افزود: در این نمایشگاه، شرکت‌های بسیار خوبی در سطح و تراز بین‌المللی همانند شرکت‌های پتروشیمی بزرگ ایران، شرکت‌های نفتی بزرگ ایران، شرکت‌های خوب مصالح ساختمانی، حضور پیدا کردند و با این حضور مؤثر خود شاهد هستیم که مقامات ارشد ترکمنستان در سطح وزرای کابینه از نمایشگاه بازدید داشتند و با مشاورین ما صحبت کردند بسیار خوشحال‌کننده است.

معاون وزیر صمت و مدیرعامل صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: امروز ما برای توسعه تولید در سطح کشور نیازمند بازارهای جدید هستیم، نیازمند این هستیم که بتوانیم تقاضا برای این تولید را در خارج از کشور افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه نگاه دولت، نگاه به توسعه روابط با کشورهای همسایه است، گفت: در طول یک‌سال گذشته، شاهد توسعه مبادلات با کشور ترکمنستان بودیم و زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌ها فراهم شده است.

رسولیان همچنین افزود: امیدوارم این نمایشگاه و حضور مؤثر فعالان اقتصادی، مسیر جدیدی را برای توسعه مبادلات با کشورهای آسیای میانه رقم بزند و انگیزه‌ای جدی در بین فعالان اقتصادی در بین مسئولان این کشور وجود دارد تا مبادلات افزایش پیدا کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۱۰ شهرک و ۳۴۱ ناحیه صنعتی و پنج منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶شهرک فناوری، ۴۰مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰‌هزار و ۵۸قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹هزار و ۸۸۲واحد صنعتی و سه‌هزار و ۲۷۰واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۹۸هزار و ۵۹۵نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha