۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
دامداری اردبیل نابود شده‌ است| بروز بحران تأمین گوشت و شیر در سال آینده
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

دامداری اردبیل نابود شده‌ است| بروز بحران تأمین گوشت و شیر در سال آینده

اردبیل- محبی زاده، مدیرعامل اتحادیه دامداران اردبیل گفت: به دنبال مردمی‌سازی یارانه‌ها و برداشتن چتر حمایتی دولت در تأمین نهاده‌ها، دامداری استان نابود شده‌ است.

قاسم محبی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این اتحادیه با داشتن بیش از ۵۰ هزار بهره‌بردار فعالیت‌های گسترده‌ای در تأمین نهاده‌های دامی و پشتیبانی‌ از دامداری‌ها انجام داده ولی شرایط خوبی را در سال‌جاری در این حوزه شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: ما تلاش کردیم تا جایگاه دامداری استان اردبیل را از ۱۶ به ۱۱ ارتقاء دهیم و آموزش بهره‌برداران این بخش نیز جز اولویت‌های اصلی است.

مدیرعامل اتحادیه دامداران اردبیل گفت: از آبان ماه سال گذشته با استارت جراحی اقتصادی، قیمت نهاده‌های دامی شش برابر افزایش یافت و این فرآیند بر قشر ضعیف دامداران فشار مضاعفی را آورده است.

محبی‌زاده افزود: ۸۵ درصد دامداری‌های استان اردبیل سنتی و در مناطق روستایی استقرار یافته و با جهش قیمت نهاده‌های دامی به معنای واقعی به نقطه تضعیف و له شدن رسیدند و بیش از این توان فعالیت را در این ایام سخت اقتصادی ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار حذف یارانه‌ها و افزایش سرسام‌آور قیمت نهاده‌های دامی، اکثر دامداران سنتی اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده و به صورت اندک فعالیت دامداری‌های سنتی را روستاها شاهد هستیم.

محبی‌زاده بحران پیش رو را در تأمین گوشت و شیر مورد نیاز بازار یادآور شد و اضافه کرد: دولت برای سه ماهه سال آینده برنامه واردات گوشت و شیر را هدف‌گذاری کرده چرا که بخش عظیمی از تولیدکنندگان این حوزه توان ادامه فعالیت را ندارند.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت در بازار به ۳۵۰ هزار تومان رسیده و شیر نیز در مراکز جمع‌آوری روستایی بین ۹ تا ۱۰ هزار تومان و در واحدهای صنعتی بین ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان عرضه می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه دامداران اردبیل ادامه داد: شرایط سختی را در ادامه فعالیت دامداری‌ها شاهد هستیم و انتظار می‌رود مشوق‌های حمایتی در این زمینه اعمال شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      5 1
      برای واردات ارز پیدا می شود ولی برای حمایت تولیدات داخلی ریال نیست ..‌‌‌..!؟؟
    • هوشیار AT ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
      3 1
      من یه‌دوستی دارم یکی‌از چشم پزشک‌های شاخص اردبیل گاوداری شیری ۳۰۰ راسی داره میگه تو ۶ ماه ۷۰۰ ملیون از جییم برای دامداری گذاشتم چند درصد دامداران ما این توانایی رو دارن یه سال پیش بحث بود سر قیمت‌گوشت گفتم با این وضعی که میره جلو نزدیک گوشت کیلویی ۱ ملیون تومان
    • مهرزاد IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      1 0
      اتفاقا قیمت دام الان در بهترین موقعیت هست باید گرون تر هم بشه