۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۴
عرضه خودرو در بورس کالا، بهترین روش کشف قیمت و فروش

عرضه خودرو در بورس کالا، بهترین روش کشف قیمت و فروش

بیگی، کارشناس صنعت خودرو گفت: با عرضه خودرو در بورس، می توان قیمت واقعی خودرو را کشف کرد و از قیمت گذاری خودرو در حاشیه بازار جلوگیری کرد که این موضوع هم به نفع مشتری و هم مصرف کننده نهایی است.

به گزارش بازار، میلاد بیگی کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نقش شورای رقابت در بازار خودرو، افزود: شورای رقابت از سال ۹۱ شروع به قیمت گذاری خودرو کرد؛ مشکلی که در این شورا وجود دارد به تصمیمات مدیر و اعضا بر نمی گردد، بلکه مسئله تصمیماتی است که به این شورا القا می شود تا آنها را انجام دهد؛ یعنی تصمیمات زوری و اشتباه که این صنعت را آشفته کرد.

این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه شورای رقابت از ابتدای فعالیت تاکنون قیمت گذاری خودرو را نادرست انجام می دهد و به همین دلیل است که در سال های اخیر باعث آشفتگی در بازار خودرو شد، گفت: شورای رقابت از ابتدای سال ۹۱ قیمت خودرو را آنالیز کرد؛ طی سالیانی که این شورا قیمت گذاری خودرو را انجام داد در اصل اینگونه فعالیت کرد که قیمت خودرو را از خودروساز گرفته و بعد از آنالیزی که در سال ۹۱ و فرمول قیمت گذاری که در آن سال تایید شد، قیمت را تایید می کند.

وی تاکید کرد: فرمول تعیین قیمت توسط شورای رقابت، باعث زیان ده شدن خودروسازان شد.

بیگی با بیان اینکه شورای رقابت قیمت خودروها را تا سال ۹۷ به صورت سالیانه و بعد از آن، به صورت ۳ ماه یکبار با معیار شاخص قیمت تولید کننده بانک مرکزی، به روز کرده است، در ادامه افزود: اگر آنالیز قیمت گذاری شورای رقابت به هر دلیل در این سال ها تغییر کرده باشد، باید مدل تعیین قیمت هزینه های فناوری و تولید هم عوض شود که در اصل تغییری نکرده است. زمانی که بر اساس این فرمول تعیین قیمت برای خودرو صورت گیرد، خودروساز با زیان خودرو را می فروشد.

کد خبر: ۲۰۶٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha