۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۹
۶ هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شد
مدیرکل بنیاد مسکن زنجان:

۶ هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شد

زنجان- خواجه ای، مدیرکل بنیاد مسکن زنجان گفت: ۱۵۳ روستای استان معادل ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در محدوده گسل زلزله است و از این تعداد ۶ هزار و ۸۵۷ واحد مقاوم سازی شده است.

رضا خواجه ای در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حدود ۱۵۳ روستای استان زنجان معادل ۱۸ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در محدوده گسل زلزله است، گفت: تا به امروز از این تعداد حدود ۶ هزار و ۸۵۷ واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.

وی اظهار کرد: متاسفانه ۶۳ درصد از این واحدهای مسکونی هنوز مقاوم سازی نشده است و می‌طلبد برنامه ریزی منسجم و دقیق صورت گیرد و با تخصیص اعتبارات واحدهای مسکونی مقاوم سازی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: حدود ۲۷۵ روستا با بیش از ۴۲ هزار واحد مسکونی روستایی در مسیر سیلاب قرار دارد که نیازمند مقاوم سازی است که از این تعداد تاکنون ۱۸ هزار و ۱۸۹ واحد مقاوم سازی شده و برآورد اعتبار برای ایمن سازی این تعداد روستا در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان بود و امسال حدود ۵۵ میلیارد تومان اعتبار مقاوم سازی نیاز است.

خواجه ای تاکید کرد: بیش از ۵۲ هزار واحد مسکن روستایی معادل بیش از ۵۶ درصد را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان مقاوم سازی کرده است.

کد خبر: ۲۰۶٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha