۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
 آماده‌سازی ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور خبر داد؛

آماده‌سازی ۳۵۰ بسته سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد

تبریز- مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه گره‌گشایی از کارآفرینان اولویت است، گفت: ۳۵۰ بسته سرمایه‌گذاری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در حال آماده شدن است.

به گزارش بازار، حجت عبدالملکی در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه «ارس اکسپو» از تدوین دو راهبرد اساسی در مناطق آزاد خبر داد و افزود: مردمی و جهانی کردن مناطق آزاد از برنامه‌های اساسی ما درباره آینده این مناطق است.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد باید به مردم محلی و فعالان بخش اقتصادی خصوصی سپرده شود، اظهار کرد: مناطق آزاد ملی هستند و همه مردم ایران مخاطب مناطق آزادند و این مناطق باید آن قدر بر منافع تک تک مردم تأثیر داشته باشد که همه نسبت به این مناطق متعهد شوند.

عبدالملکی با اشاره به پتانسیل‌های مناطق آزاد و تأثیر مستقیم آن بر اقتصاد کشور بر تقویت و تکمیل زیرساخت‌ها، ایجاد بورس بین المللی و تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی تاکید کرد و گفت: مناطق آزاد باید اقتصاد ایران را به اقتصاد جهانی وصل کنند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با تاکید بر ایجاد مناطق آزاد مشترک و بین المللی، خاطرنشان کرد: با ۱۶ کشور برای ایجاد مناطق آزاد مشترک مذاکره کرده ایم که همین قرارداد برگ اقتصادی با چین بخش اعظمش در رابطه با مناطق آزاد است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به دلیل نیروی کار ارزان، انرژی ارزان، موقعیت جغرافیایی عالی و مجاورت با چند کشور اروپایی و آسیایی بهشت سرمایه گذاری در جهان است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی یکی از پرسودترین و پرظرفیت ترین کشورها برای سرمایه گذاری است که در فضای بین المللی چندان راجع به آن صحبت نشده است و ما در حال رفع موانع بروکراسی برای جذب سرمایه گذار خارجی در این مناطق هستیم.

عبدالملکی با بیان اینکه ما در آستانه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم، گفت: در سال ۱۳۹۸ مطالعه‌ای در ارتباط با آنچه در گام اول گذشته و آنچه در پیش رو داریم، انجام شد و وضعیت پیشرفت فیزیکی کشور را در طول ۴۰ سال مطالعه کردیم و از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۹۷ را در نظر گرفتیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: در این مطالعه میانگین ۲۰ کشور برتر دنیا را در نظر گرفتیم که تا بدانیم در این مسیری که دنیا سیر کرده ما کجا هستیم؛ مشاهده شد که در سال ۱۳۵۷ وضعیت پیشرفت ما از ۲۰ کشور پایین‌تر اما سرعت پیشرفت ما بعد از انقلاب بالاتر بود و اکنون ما اندکی از میانگین پیشرفت ۲۰ کشور بالاتر هستیم.

عبدالملکی با بیان اینکه اگرچه پیشرفتی که مردم انتظار داشتند محقق نشده است، افزود: بعد از انقلاب جمعیت ما ۲.۷ برابر شده است در حالی که درآمد سرانه هر ایرانی با قدرت خرید بعد از انقلاب ۶ برابر شده و در این مدت درآمد سرانه هر آمریکایی دو برابر شده و سرعت پیشرفت ما به لحاظ شاخص سه برابر آمریکا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام گزارش بانک جهانی قبل از انقلاب ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر بودند امروز طبق اعلام همین بانک هفت درصد مردم زیر خط فقر قرار دارند.

عبدالملکی با اشاره به شاخص امید به زندگی در کشور گفت: ایران بعد از انقلاب اسلامی بیشترین شاخص امید به زندگی را در بین تمام کشورهای دنیا داشته است.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha