۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵
مصرف گاز استان سمنان صعودی شد | اعمال محدودیت گازرسانی به صنایع
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

مصرف گاز استان سمنان صعودی شد | اعمال محدودیت گازرسانی به صنایع

سمنان- حقیقت حسینی، مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان از افزایش مصرف گاز در این استان خبر داد و گفت: اعمال محدودیت برای مصارف گاز صنایع در دستور کار قرار گرفت.

محمد جواد حقیقت حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه همزمان با برودت دوباره هوا در استان سمنان مصرف گاز در این استان صعودی شده است، بیان داشت: از تمام مردم استان سمنان می خواهیم تا حداکثر رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی را در مصرف گاز داشته باشند تا بتوانیم شاهد پایداری خط انتقال و توزیع گاز باشیم.

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی در مصرف گاز خانگی و تجاری سبب می‌شود تا ما کمتر با محدودیت گاز رسانی به صنایع استان سمنان مواجه باشیم، افزود: بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز، از روز گذشته یعنی سه شنبه، اعمال محدودیت‌های صنایع در استان صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان بیان کرد: امیدواریم که با کم شدن برودت هوا بتوانیم در اسرع وقت نسبت به جریان گاز مداوم برای صنایع اقدام کنیم که البته صرفه‌جویی مردم می‌تواند به این موضوع کمک شایانی نیز کند

حقیقت حسینی با اشاره به نحوه اعمال محدودیت در گاز رسانی به واحد های صنعتی بیان کرد: شرکت ها و کارخانه‌های بزرگ و بعد از آن شهرک‌های صنعتی که مصرف کنندگان اصلی گاز صنعتی استان هستند، از روز گذشته مشمول محدودیت‌هایی گازی شدند.

وی با بیان اینکه مصرف گاز در استان سمنان از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب نیز عبور کرده است، تاکید داشت: از هشتم بهمن ماه شاهد افزایش روند مصرف گاز در استان سمنان هستیم و این روند صعودی کماکان ادامه دارد و متوقف نیز نمی شود البته پیش بینی ما این است که با کاهش سرمای هوا، کم کم مصرف گاز هم کمتر شود.

به گزارش بازار، دوگانه کردن صنایع یکی از راهکارهای کاهش مصرف گاز صنعتی در استان سمنان اعلام شده اما مشکل اینجا است که واحد های تولیدی و صنعتی با دشواری می توانند گازوئیل و نفت تهیه کنند. همچنین گفتنی است اعمال محدودیت به معنای قطعی مقطعی گاز صنایع است که البته در استان سمنان با اطلاع رسانی قبلی انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha