۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه سنگ‌های قیمتی
رئیس خانه معدن ایران خبر داد

برنامه ریزی برای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در حوزه سنگ‌های قیمتی

بهرامن، رئیس خانه معدن ایران از برنامه‌ریزی برای سرمایه‌گذاری دو میلیارد دلاری در حوزه سنگ‌های قیمتی کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدرضا بهرامن گفت: این سرمایه گذاری از اکتشاف تا بازار به صورت راهبردی تعریف شده است تا بتوانیم بازار سنگ‌های قیمتی کشورهای منطقه را در بازه ۵ ساله در اختیار خود داشته باشیم. وی با بیان اینکه تعریف دوره‌های پنج ساله می‌تواند سهم ما را به تناوب در این بازارها افزایش دهد افزود: ساختار زمین‌شناسی ایران این اجازه را به ما می‌دهد که سرمایه‌گذاری‌های این چنینی را انجام دهیم البته باید از فناوری‌های نوین به عنوان یکی از اولویت ها در بخش معدن استفاده کرد، زیرا اگر اینگونه عمل نکنیم تقاضا در بازار رقابتی به سمت ما کاهش خواهد یافت.

رئیس خانه معدن ایران همچنین گفت: بخش معدن در سال ۹۸ سهم ۲۵ درصدی در تامین درآمدهای ارزی غیرنفتی کشور داشت که نشان دهنده پیشران بودن بخش معدن در اقتصاد کشور و به عنوان مزیت در شرایط کنونی است.

بهرامن با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید افزود: هر بخشی در اقتصاد و تولید کشور باید راهکارهای توسعه خود را تعریف و مشخص کند چگونه و با چه روشی می‌خواهد دست یافتن به جهش تولید را مدیریت و محقق کند.

وی اضافه کرد: پیشنهاد پسا کرونایی را در اقتصاد معدنی مطرح کردیم که مورد تایید وزارت صمت قرار گرفته و در شورای عالی معادن نیز مطرح شد که هدف اصلی ما در این پیشنهاد عبور از شرایط فعلی و نگاه به توسعه معادن کشور است.

رئیس خانه معدن ایران گفت: در بخش معدن باید تمام برنامه‌ها را به عنوان اولویت در نظر داشته باشیم تا سهم ارزآوری بخش معدن همچنان حفظ شود حتی باید بتوانیم ارزآوری را افزایش دهیم.

بهرامن با اشاره به اینکه بازارهای جهانی با کاهش تقاضا در حوزه معدن مواجه شده است افزود: در این شرایط با تصمیمات هوشمندانه و آینده نگری باید بتوانیم سهم مان را در ارزآوری روزبه‌روز افزایش دهیم که البته لازمه آن مزیت دار دیدن بخش معدن است.

وی ادامه داد: باید بازارهای جهانی را به هر قیمتی حفظ کنیم و از درآمدهای ارزی که در بخش معدن وجود دارد هم بخشی از نیازهای ارزی کشور را تامین کنیم و هم بتوانیم در توسعه زیرساخت‌های معدنی هزینه کنیم.

رئیس خانه معدن ایران گفت: یکی از اولویت‌های ما کامل دیدن زنجیره معدن است یعنی از ابتدای زنجیره که اکتشاف قرار دارد باید به گونه‌ای فعالیت‌ها را برنامه ریزی کنیم که سرمایه گذاری در بخش اکتشاف یک انگیزه باشد و در انتهای زنجیره هم باید با نگاه به بازارها و تقاضاها، زنجیره خود را توسعه دهیم، اگر می‌گوییم هر اشتغال در بخش معدن، ۱۷ شغل می‌تواند به همراه خود داشته باشد این امر با تکمیل شدن زنجیره محقق می‌شود. بهرامن افزود: همه برنامه‌ها و پیشنهادها در حوزه معدن باید به منظور ایجاد ارزش افزوده بالاتر ارائه شود، زیرا اگر ما از ارزش افزوده غافل شویم بخشی از سرمایه‌های ملی کشور را هدر داده ایم.

کد خبر: ۲۰٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha