۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
میزان تعهد غرب به احیای برجام یک علامت سوال بزرگ است
نماینده روسیه در وین:

میزان تعهد غرب به احیای برجام یک علامت سوال بزرگ است

اولیانوف، دیپلمات ارشد روسیه در وین در تداوم انتقاد از مواضع غرب نسبت به توافق هسته‌ای ایران، تصریح کرد که میزان تعهد طرف غربی به از سرگیری اجرای این توافق یک علامت سوال بزرگ است.

به گزارش بازار، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین که ریاست هیات این کشور در مذاکرات رفع تحریم‌ها را برعهده دارد بامداد چهارشنبه در توئیتی به اظهارات اخیر رئیس جمهور چین در حمایت از برجام اشاره کرد و نوشت:‌ بدون شک چین به برجام پایبند است اما سوال این است که ایالات متحده و تروئیکا تا چه اندازه به احیای توافق هسته‌ای و صیانت از منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای متعهد هستند.

وی این موضوع را یک علامت سوال بزرگ توصیف کرد و افزود: به نظر می‌رسد آنها (غرب) یک برنامه پنهان دارند.

این دیپلمات روس پیشتر بن‌بست در مذاکرات رفع تحریم‌ها را نیز زمانی که اعضا طرحی برای عبور از مسائل باقی‌مانده ندارند، غیر منطقی دانست و به طور ضمنی خواستار از سرگیری گفت‌ وگوها شد.

او در توئیتی نوشت: بن بست در مذاکرات وین ممکن بود تا حدی توجیه شود که اگر شرکت کنندگان «پلن بی» واقع بینانه‌ای داشتند که قادر به حل مشکلات در حوزه‌های هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بود. وی با بیان اینکه «ظاهراً چنین طرحی وجود ندارد و نمی‌تواند وجود داشته باشد»، تصریح کرد: بنابراین بن‌بست غیرمنطقی است.

همچنین معاون وزیر خارجه روسیه پیشتر ضمن تاکید بر اینکه جایگزین معقولی برای برجام وجود ندارد، اعلام کرد که این توافق هنوز نمُرده است.

سرگئی ریابکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو خاطرنشان کرد: طرفین توافق برجام به‌طور دوره‌ای بر تعهد خود به تفاهمات اساسی مندرج در توافق که با موفقیت به حفظ ثبات و تقویت امنیت منطقه‌ای تا لحظه خروج یک‌جانبه آمریکا از آن کمک کرد، تاکید کرده‌اند.

کد خبر: ۲۰۶٬۴۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha