۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲
ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل طبقه‌بندی حسابرسان معتمد

ابلاغ اصلاحیه دستورالعمل طبقه‌بندی حسابرسان معتمد

به موجب دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و به منظور تعیین توانایی موسسات حسابرسی معتمد، متناسب با اندازه شرکت‌ها هر ساله طبقه‌بندی موسسات حسابرسی معتمد صورت می‌گیرد.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، سید مصطفی علوی با اعلام خبر اصلاح دستورالعمل طبقه‌بندی موسسات حسابرسی و اشخاص موضوع ماده ۱۰ این دستورالعمل به گفت: این اصلاحات از سال ۱۴۰۲ در طبقه‌بندی موسسات حسابرسی مد نظر قرار می‌گیرد و لازم الاجرا خواهد بود.

وی افزود: به موجب دستورالعمل موسسات حسابرسی معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار و به منظور تعیین توانایی موسسات حسابرسی معتمد متناسب با اندازه شرکت‌ها هر ساله طبقه‌بندی موسسات حسابرسی معتمد صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول با اشاره به مهم‌ترین اصلاحات صورت گرفته اظهار داشت: برای طبقه‌بندی موسسات، کسب حداقل امتیاز از مجموع امتیازات کافی بوده و ضرورتی به شرط کسب حد نصاب بخش کارکنان و شرکا نیست و به جای آن امتیازات جدول ارزیابی کارکنان موسسه افزایش یافته است. همچنین برخی موارد مورد ابهام در دستورالعمل شفاف شده و موسسات می‌توانند به موجب آن برنامه‌ریزی مناسبی نمایند.

علوی خاطرنشان کرد: اصلاح سایر دستورالعمل‌ها و یا برخی منشورها و ابلاغیه‌های مرتبط با این اداره در دستور کار قرار گرفته و تلاش برای بروزرسانی و اصلاحات لازم در حال انجام است که به زودی برخی از این موارد ابلاغ خواهند شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha