۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
چین مشتاقانه منتظر همکاری با ایران است
سخنگوی وزارت امور خارجه چین:

چین مشتاقانه منتظر همکاری با ایران است

سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: چین این دیدار را یک فرصت تلقی می‌کند و مشتاقانه منتظر همکاری با ایران برای پیشبرد هرچه بیشتر مشارکت جامع راهبردی چین و ایران است.

به گزارش بازار، وانگ وِنبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری اظهاراتی را درباره سفر ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران، به چین بیان کرد.

وِنبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: این نخستین دیدار رئیسی، رئیس جمهور ایران از چین در دوره ریاست جمهوری وی است. در این دیدار، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین با رئیسی درباره ترسیم مشترک مسیر و هدایت توسعه آتی روابط ایران و چین گفتگو و سران دو کشور درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللیِ مورد توجه دو طرف به طور مفصل تبادل نظر خواهند کرد. لی کِچیانگ، نخست وزیر و لی ژانشو، رئیس (کمیته دائم کنگره ملی خلق) چین نیز به طور جداگانه با رئیسی دیدار خواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود: چین و ایران دوستی دیرینه دارند و تحکیم و توسعه روابط دو جانبه انتخاب راهبردی مشترکشان است. در سال‌های اخیر با هدایت رئیس جمهور شی جینپینگ و رئیس جمهور رئیسی شتاب پایدار توسعه روابط ایران و چین حفظ شده، این روابط با اعتماد سیاسی متقابل پیوسته تحکیم شده، و همکاری عملی دو کشور در زمینه‌های مختلف پیشرفت مستمر داشته است.

وانگ وِنبین تاکید کرد چین و ایران ارتباط و هماهنگی خوب خود را در امور منطقه‌ای و بین المللی حفظ کرده اند، از اصل مداخله نکردن در امور داخلی کشورهای دیگر به شدت حمایت، و از منافع مشترک کشورهای در حال توسعه حفاظت کرده اند. چین این دیدار را یک فرصت تلقی می‌کند و مشتاقانه منتظر همکاری با ایران برای پیشبرد هر چه بیشتر مشارکت جامع راهبردی چین و ایران و ایفای نقش سازنده در تقویت اتحاد و همکاری بین کشورهای خاورمیانه، و تقویت امنیت و ثبات منطقه‌ای است.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha