۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
تسریع در واریز سهم کردستان از حقوق دولتی معادن ضروری است
استاندار کردستان:

تسریع در واریز سهم کردستان از حقوق دولتی معادن ضروری است

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان خواستار تسریع در واریز سهم این استان از حقوق دولتی معادن برای خدمت رسانی به مردم به ویژه ساکنین اطراف معادن شد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای معادن استان کردستان، ضمن تاکید بر بهره‌مندی استان از درآمدهای معدنی برای توسعه و پیشرفت، گفت: یکی از مهمترین ظرفیت‌های توسعه استان به بخش معدن مربوط می‌شود که باید از این پتانسیل به صورت کامل بهره برد.

وی با بیان اینکه در فعالیت‌های معدنی حفظ سلامت و حقوق عمومی مردم بسیار مهم است و جزو خطوط قرمز به شمار می‌رود، افزود: اگر هر مجموعه معدنی و یا صنعتی فعالیتی داشته باشد که سلامت مردم را به مخاطره بیندازد از فعالیتش جلوگیری خواهد شد.

استاندار کردستان ضمن تاکید بر افزایش نظارت ها در این بخش، یادآور شد: در کنار تلاش برای حفظ سلامت عمومی مردم، اظهار نظرهای غیرکارشناسی و آسیب زا نسبت به فعالان و سرمایه‌گذاران معدنی را نمی‌پذیریم.

زارعی کوشا یکبار دیگر بر ضرورت انتقال حساب بانکی واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی به بانک‌های استان تاکید کرد و گفت: بدون تعارف اعلام می کنم اگر این واحدها از انتقال حساب خود به داخل استان به دلیلی امتناع کنند به آنان خدماتی ارائه نخواهد شد.

وی ضمن تاکید بر لزوم بهره مندی مردم استان از ظرفیت های صنعتی و معدنی در اختیار، افزود: حق مردم است که از این منابع و گردش مالی استفاده کنند.

سرمایه گذاری طلای زرکوه در بخش سولفیدی معدن، دریافت مطالبات معوق معادن، دریافت یک درصد حقوق معادن از دیگر موارد مورد تاکید استاندار کردستان در جلسه شورای معادن استان بود.

در این جلسه بختیار خلیقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های معدنی استان کردستان طی سال جاری، گفت: تلاش برای بهره مندی از ظرفیت های معدنی با هدف کمک به توسعه و پیشرفت استان کردستان یکی از برنامه های اصلی ما در سازمان صمت است.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha