۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
دیپلماسی پارلمانی می‌تواند تسهیل‌گر همکاری اقتصادی میان تهران-بغداد باشد
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند تسهیل‌گر همکاری اقتصادی میان تهران-بغداد باشد

نوش آبادی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برای تثبیت و همچنین افزایش سطح صادرات کشورمان به عراق باید شاهد افزایش فعالیت های رایزن های اقتصادی در عراق باشیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، حسین نوش آبادی، در رابطه با اهمیت پیام افزایش میزان صادرات جمهوری اسلامی ایران به عراق علی رغم فشارهای آمریکایی‌ها، گفت: روابط تهران و بغداد دیرینه بوده و مردم دو کشور نیز پیوندهای عمیق دینی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی با یکدیگر دارند که از جمله عوامل تاثیرگذار در توسعه تعاملات در سوطح مختلف از جمله تجاری و اقتصادی است.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: متاسفانه برخی قدرت های فرامنطقه ای تلاش کرده اند به روابط ایران با همسایگان خصوصا عراق آسیب و لطمه بزنند و گاهی اوقات نیز شاهد فراز و نشیب هایی بوده ایم اما عامل فرهنگی اجازه تحقق اهداف دشمنان را نداده است.

وی ادامه داد: مسئولان دو کشور باید حواسشان باشد برخی از حواشی سبب بروز اختلاف در همکاری ها نشود زیرا این خواسته صریح قدرت های بیگانه است؛ به عبارتی آنها با اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه اهداف خودشان را تامین می کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه امروزه ایران تامین کننده برخی از نیازهای کشور عراق است که موجب شده شاهد توسعه روابط تجاری دوجانبه باشیم، افزود: بدون شک برای تثبیت و همچنین افزایش سطح صادرات کشورمان به عراق باید شاهد افزایش فعالیت های رایزن های اقتصادی در عراق باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد تعامل میان پارلمان های دو کشور هم می توان در امور مختلف مانند حوزه صادرات تسهیل گر امور باشد لذا بهره مندی از این ظرفیت باید در دستورکار وزارت امور خارجه قرار بگیرد.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha