۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
عوارض پیکر تراشی چیست؟

عوارض پیکر تراشی چیست؟

پیکر تراشی یکی از مهم ترین روش هایی است که به منظور تقارن و رسیدن به یک تناسب مناسب در اندام صورت می گیرد. با توجه به مزیت هایی که برای استفاده دارد، امکان دارد که بعد از عمل عوارضی از آن دیده شود.

عوارض پیکر تراشی چیست؟

بازار: پیکر تراشی یکی از مهم ترین روش هایی است که به منظور تقارن و رسیدن به یک تناسب مناسب در اندام صورت می گیرد. با توجه به مزیت هایی که برای استفاده دارد، امکان دارد که بعد از عمل عوارضی از آن دیده شود. در ابتدا باید بگوییم عوارض پیکر تراشی به دستجات مختلفی تقسیم می شود. از جمله عوارض موقت، طولانی مدت و خطرناک را می توانیم نام ببریم.

  • عوارض موقت

درصورتی که این عمل صورت گیرد، امکان دارد به صورت موقت عوارضی مانند تورم و کبودی، قرمزی را مشاهده کنید. که بعد از یک دوره کوتاه به صورت کامل رفع می شود.

  • عوارض بلند مدت

با این حال عوارض بلند مدتی هم در عمل پیکر تراشی وجود دارد که می تواند به دلیل تجربه ناکافی، عدم استفاده از کلینیک پیکر تراشی و نبود تخصص فردی باشد که این کار را انجام می دهد. به صورتی که علاوه بر اینکه شخص به وزن مورد علاقه خود نمی رسد، پوست وی دچار مشکل می شود و از نظر ظاهری بسیار ضعیف می شود. همچنین امکان دارد که عوارض خطرناک تری را هم با خود به همراه داشته باشد. با این حال استفاده از تجهیزات مناسب در این زمینه می تواند به پزشک و بیمار کمک کند.

همه چیز در رابطه با عوارض پیکر تراشی

در این مقاله قرار است که درباره عوارض پیکر تراشی صحبت کنیم. می دانیم که هر عملی که دارای ویژگی های مناسب باشد، در کنار خود شرایطی دارد که می تواند برای برخی از افراد عوارضی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال می توانیم کسانی را نام ببریم که امکان دارد بیماری های پیش زمینه ای داشته باشند.

به همین منظور هم تاکید می شود که قبل از هر چیزی بهتر است که با پزشکان متخصص در این زمینه مشورت بگیرید. چرا که قبل از انجام این کار باید آزمایشاتی را انجام داد تا از سلامت دیگر اعضای بدن مطلع شد. همچنین برای اینکه این عمل به خوبی پیش برود باید به تجربه کاری، استفاده از امکانات و تجهیزات به روز پزشک و کلینیک توجه داشته باشید.

پیکر تراشی چیست؟

عمل پیکر تراشی یکی از جدیدترین و مدرن ترین عمل هایی است که به منظور زیبایی سازی بدن و اندام ها استفاده می شود. افراد با توجه به پا به سن گذاشتن، متوجه می شوند که چاقی آن ها باعث بروز بیماری هایی در آن ها می شود. اصطلاحاتی که برای پیکر تراشی به کار می رود body sculpting یا body contouring می باشد. اگر بخواهیم معنی آن ها را به صورت تحت اللفظی نام ببریم، به معنای خارج کردن چربی های زائد از بخش های مختلف بدن می شود. این کار زمانی صورت می گیرد که کسی دارای اضافه وزن شدیدی باشد و نتواند هیچ رقمه آن ها را کاهش دهد.

بنابراین پیکر تراشی یک روش جدیدی است که می تواند خیلی سریع تر فرد را به آنچه که می خواهد نزدیک کند. البته این عمل به روش های مختلفی هم صورت می گیرد، از جمله امکان دارد که چربی های بخشی از بدن را بردارند و به دیگر نواحی تزریق کنند. در عمل پیکر تراشی معمولا بی حسی موضعی و یا بیهوشی برای آن در نظر گرفته می شود. با این حال امکان دارد که عوارضی را در بدن به وجود بیاورد که به صورت مفصل باید به آن پرداخت.

پیشرفت عمل پیکر تراشی برای جلوگیری از عوارض آن به چه صورت بوده است؟

می دانیم که امروزه علم در حال پیشرفت است. به صورتی که شاید امروز یک کار برای بدن ضرر داشته باشد اما به مرور همان کار نه تنها ضرری ندارد بلکه فوایدی را هم با خود به همراه می آورد. عمل پیکر تراشی با توجه به پیشرفتی که در این زمینه داشته است به مرور عوارض آن کاهش پیدا می کند. در سال های دور از روش های قدیمی تری که استفاده می شد بسیاری از افراد را می ترساند. زیرا بسیاری از عمل ها امکان داشت منجر به مرگ شود. اما امروزه که دستگاه ها پیشرفت داشته اند چربی سوزی کارآمدتر پیش می رود و هیچ عوارضی از خود نشان نمی دهد.

انواع عمل پیکر تراشی و ویژگی های آن ها

عمل پیکر تراشی به روش های مختلفی صورت می گیرد که هر کدام با توجه به ویژگی هایی که دارند تاثیرات متفاوتی را بر بدن می گذارند. یکی از مهم ترین روش ها در عمل پیکر تراشی می تواند لیپولیز و لیپوساکن باشد. این عمل ها که از روش های جدیدتری پیروی می کنند، کمک می کنند که چربی های بدن آب شود. حرارتی که برای آب کردن چربی ها در عمل لیپولیز به کار می رود، احتمال دارد که برای سلول های مجاور بافت چربی مناسب نباشد و آسیب دیدگی را در آن ها بالا ببرد.

همچنین مسائل دیگری که از عوارض پیکر تراشی نام برده می شود، سوختگی در ناحیه عمل برای ارتعاش و حرکت لوله می باشد. در روش های دیگر که از جمله می توانیم، ابدومینوپلاستیکی را نام ببریم، یکی از تهاجمی ترین روش هایی است که برای صاف کردن شکم و پهلو از آن استفاده می شود. اگر پوست بدن شل یا آویزان باشد، از این روش استفاده می شود. با این حال خونریزی، تحلیل رفتن پوست، طولانی شدن دوره نقاهت برای بیمار، درد داشتن و ایجاد زخم از عوارض پیکر تراشی به روش ابدومینوپلاستیکی است.

ابدومینوپلاستی چه عوارضی را با خود به همراه دارد؟

یکی دیگر از جراحی هایی که در این حوزه صورت می گیرد، ابدومینوپلاستی می باشد. در این روش بافت های بدن برداشته می شود. همچنین با جراحی که صورت می گیرد حالتی زیبا خواهد داشت. عوارض متعددی در این روش دیده می شود که عبارت است از:

  • عوارض بیهوشی که می تواند در این روش از عمل پیکر تراشی باعث آلرژی شود
  • امکان خونریزی و یا عفونت را با خود به همراه می آورد.
  • لخته شدن خون که از عوارض عروقی مانند حملات قلب در آن وجود دارد، باعث سکته می شود.
  • زیر زخم مایعاتی تجمع پیدا می کنند.
  • افتادگی پوست یکی دیگر از عوارض آن ها محسوب می شود.
  • اعصاب حسی باعث بی حسی موقت می شود.
  • بعد از عمل امکان ورم وجود دارد.
  • امکان دارد بعد از عمل مواردی مانند ناهمواری پوستی را ملاحظه کنید.
  • تورم و خارش از جمله عوارض عمل پیکر تراشی محسوب می شود.

لیپوساکشن دارای چه عوارضی است؟

یکی از روش هایی که در کلینیک پیکر تراشی مورد توجه قرار می گیرد، لیپوساکشن است. با این حال بهتر است که عوارض آن را با یک دیگر بررسی کنیم:

  • این عمل با توجه به کبودی شدیدی دارد امکان دارد تا هفته ها باقی بماند.
  • تورمی که از این عمل به وجود می آید امکان دارد تا ۶ ماه باقی بماند.
  • امکان لخته شدن خون درون یک رگ وجود دارد که باعث التهاب می شود.
  • امکان دارد که به دلیل کشسانی پوست زخم ها به صورت غیرطبیعی خوب شوند، همچنین امکان دارد که پوست بدن خشک شود و به صورت چین خوره باشد.
  • از جمله عوارضی که برای این روش نام برده می شود، بی حسی می باشد. این روش امکان دارد که به صورت موقت و یا زود از بین برود.
  • در صورتی که این روش صورت گیرد، یکی از عوارض آن عفونت است که فرد باید حواسش باشد.
  • یک مشکل نادری که امکان دارد به وجود بیاید، سوراخ شدن ارگان های داخلی بدن می باشد.

عوارض پیکر تراشی چیست؟

دیگر روش های پیکر تراشی دارای چه عوارضی می باشند؟

همانطور که گفته شد، روش های متنوعی برای انجام عمل پیکرتراشی وجود دارد که عوارض آن ها را با یک دیگر با ذکر روش عمل بررسی خواهیم کرد.

  • بادی جت

یکی دیگر از روش هایی که برای انجام عمل پیکر تراشی مورد بررسی قرار می گیرد، بادی جت است. این روش البته دارای خطرات بسیار کمتری است. اما می تواند همراه با عوارضی مانند، تورم، خونریزی، ورم ریه، سوراخ شدن بافت ها، دی هیدراته شدن همراه باشد.

  • لیپتوماتیک

یکی دیگر از روش هایی که برای تخلیه چربی درنظر گرفته می شود، لیپوماتیک می باشد. این روش با توجه به طولانی مدت بودن عمل امکان دارد که آمبولی اتفاق بیافتند. ناهمواری پوست و ارتعاشات شدید هم از دیگر ویژگی های این روش برای عمل پیکر تراشی می باشد.

کلینیک vip را بیشتر بشناسیم

استفاده از تجهیزات مدرن در هر زمینه ای می تواند ما را به آنچه که می خواهیم نزدیک کند. کلینک پیکر تراشی با توجه به امکاناتی که دارد می تواند ما را به نتیجه ای درست و دلبخواه برساند. با این حال این عمل با توجه به دقت و حوصله ای که برای انجام می خواهد، نیاز است که تجهیزات امروزی برای آن وجود داشته باشد. کلینیک وی آی پی همانطور که از اسم آن مشخص است به صورت خصوصی برای فرد به منظور در نظر گرفتن نیاز های او در طی عمل، امکاناتی را عرضه می شود.

استفاده از استاندارد ترین تجهیزات در این کلینیک ها و اهمیت آن ها در عمل پیکر تراشی می تواند بسیار موثر باشد. کلینیک vip به ما نشان می دهد که این عمل چقدر مهم است و برای انجام آن فردی باید در این زمینه پیش قدم شود که دارای دانش و تجربه کافی است. کلینیک vip یک انتخاب مناسب برای کسانی است که می خواهند در ایمنی تمام کار خود را پیش ببرند.

سوالات متداول

۱-کدام یک از شیوه های پیکرتراشی ضرر آورد است؟

همانطور که می دانید روش های زیادی برای انجام این عمل وجود دارد. یکی از روش ها که دارای دوره نقاهت طولانی است، اسکار می باشد. همچنین عوارض جراحی لیپوساکشن از دیگر روش ها بسیار بیشتر می باشد. اندولیفت یکی از روش هایی است که عوارض بسیار کمی دارد.

۲-چه کسانی هستند که می توانند عمل پیکر تراشی را انجام دهند؟

کسانی که دارای چاقی زیادی هستند و نمی توانند با رژیم و یا ورزش های خاص خود را لاغر کنند، می توانند این عمل را انجام دهند. در صورتی که چربی ها در نواحی شکم یا پهلو باشد لیپوست یکی از روش های جدید و مدرن تری محسوب می شود.

۳-امکان دارد بعد از عمل پیکر تراشی دوباره اضافه وزن پیدا کنیم؟

همانطور که می دانید بعد از عمل باید مراقبت هایی داشته باشید. در واقع ورزش کردن و استفاده از غذاهای سالم می تواند کمک کند تا جلوی چاقی بیش از حد را بگیرد. این عمل به منظور برداشتن چربی ها صورت می گیرد، در صورت رعایت نکردن امکان چربی زدن وجود دارد.

۴ -آیا با انجام عمل پیکر تراشی این امکان وجود دارد بقیه اعضای بدن تحت تاثیر قرار گیرند؟

با توجه به این که لوله ای باریک از زیر پوست به داخل بدن برای کشیدن چربی کارگذاشته می شود، این امکان فراهم می شود که به بخش های داخل بدن آسیب جدی وارد کند.

۵ -عمل پیکر تراشی آیا ما را به اندام دلخواه می رساند؟

در برخی از مواقع امکان دارد که بدن شکل نامناسبی پیدا کند. با این حال باید از کسانی در این حوزه مشورت بگیرید که دارای تخصص کافی هستند. همچنین تجهیزات مدرنی را برای عمل دارند.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۳۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha