۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
سفر رئیس جمهور به چین منجر به تحول در اقتصاد می‌شود
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

سفر رئیس جمهور به چین منجر به تحول در اقتصاد می‌شود

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت گفت: سفر رئیس جمهور به چین این توانایی را دارد تا شرایط اقتصادی و سیاسی را متحول سازد.

به گزارش بازار، علیرضا شهبازی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات و نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی درباره سفر رئیس جمهور به چین گفت: ایران از روابط تجاری خوبی با کشور چین برخورداراست و چین از جمله کشورهایی است که در زمینه‌های سیاسی و هر زمان که در سازمان‌های بین المللی نیاز بود با ایران همراهی کرد.

وی درباره رایزنی‌های پولی و بانکی در نتیجه این سفر نیز بیان کرد: انتقاداتی هم در خصوص رابطه ایران و چین وجود دارد، ولی باید تلاش شود تا ارتباطات دو کشور در راستای پول‌هایی که ایران از چین طلب دارد، مستحکم‌تر شود تا مساعدت‌های لازم صورت گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در خصوص ایجاد تسهیل اقتصادی و تجاری در نتیجه این سفر یادآور شد: سفر رئیس جمهور و رئیس کل بانک مرکزی به چین می‌تواند هم به لحاظ اقتصادی با نتیجه مثبت همراه شود وهم جو روانی درستی در جامعه به وجود آورد. به این معنا؛ سفر مورد اشاره این توانایی را دارد تا منجر به نتایجی شود که شرایط اقتصادی و سیاسی را متحول سازد.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت در ادامه بیان کرد: تسلطی که رئیس کل بانک مرکزی بر مسائل پولی و ارزی دارد، با توجه به نظر مثبتی که در جامعه نسبت به او دیده می‌شود، حرکت‌های مثبتی را در این زمینه آغاز خواهد کرد.

نماینده مردم نهاوند در این رابطه بیان کرد: مهمترین اثر سفر مسئله اقتصادی، روانی و سیاسی است. به خصوص حرکت‌هایی که کشورهای اروپایی در این چند ماه نسبت به ایران داشتند، با این سفر خنثی خواهد شد.

کد خبر: ۲۰۶٬۲۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha