۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۳
احتمال هجوم ملخ صحرایی به کشور در اردیبهشت ۱۴۰۲

احتمال هجوم ملخ صحرایی به کشور در اردیبهشت ۱۴۰۲

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات گفت: طبق پیش‌بینی فائو، با توجه به احتمال هجوم ملخ صحرایی در اردیبهشت ماه سال آینده به کشور باید آمادگی لازم در بحث اعتبارات، امکانات و آموزش داشته باشیم.

به گزارش بازار، سعید معین درباره وضعیت ایران برای مبارزه با احتمال ورود ملخ صحرایی به کشور افزود: بارندگی خوبی طی دو تا سه ماه گذشته در شبه جزیره عربستان، شرق آفریقا و جنوب ایران داشته‌ایم یکی از عوامل تبدیل ملخ صحرایی از حالت انفرادی به حالت مهاجر رطوبت و وجود منابع غذایی و سبزینه است.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: پایش و ارزیابی در کشورهای آفریقایی، شبه جزیره عربستان و ایران در حال انجام است منتهی وقتی تراکم ملخ صحرایی از اندازه‌ای بیشتر می‌شود این آفت از فاز انفرادی وارد فاز مهاجر می‌شود که امکان هجوم به کشورها را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این آفت می‌تواند روزانه پروازهای بلند تا ۲۰۰ کیلومتر داشته باشد و در صورت وجود باد موافق تا ۱۰۰۰ کیلومتر پرواز کند؛ بنابراین یکی از علل خطرناکی ملخ صحرایی قدرت جابه‌جایی این آفت است.

معین اضافه کرد: این آفت می‌تواند حدود ۳۰۰ تخم در عمق ۱۰ تا ۱۵ سانتی متری خاک بگذارد که جمعیت تصاعدی را ایجاد می‌کند و به همه گیاهان حمله می‌کند حتی می‌تواند تیر چراغ برقی که از چوب است را تغذیه کند.

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: طبق بررسی‌های فائو اکنون لکه‌هایی از تجمع ملخ صحرایی در جنوب عربستان و یمن دیده شده است.

کد خبر: ۲۰۶٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha