۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
فرمانداران گشت‌های نظارتی اصناف را در شهرستان های کرمان فعال کنند
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان:

فرمانداران گشت‌های نظارتی اصناف را در شهرستان های کرمان فعال کنند

کرمان- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: فرمانداران به صورت منظم گشت‌های نظارتی خود را در سطح شهرستان ها فعال کنند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، امیر حسن‌زاده در جلسه استانی ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت‌گذاری کالاها، نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است که در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌شود، لذا با متخلفان باید برخورد جدی صورت گیرد.

وی در بحث سالم بودن گوشت و مرغ در بازار، خطاب به اتحادیه‌های مربوطه گفت: حضور دائم دامپزشکی در محل‌های توزیع گوشت لازم است و نظارت طبق دستورالعملهای قانونی اجرا شود.

حسن‌زاده تاکید کرد: هماهنگی و کار هدفمندی باید بین دستگاه‌های تعزیرات، جهاد و اصناف برای بهتر انجام شدن کارها انجام شود.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت مردم برای نظارت استفاده کرد، لذا گشت‌های ویژه‌ای از اصناف راه‌اندازی کنیم و یک برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی در این مورد انجام شود تا مردم در شب عید و ماه رمضان مشکلی در تهیه کالاهای اساسی نداشته باشند.

حسن ‌زاده خطاب به فرمانداران گفت: لازم است فرمانداران به صورت منظم گشت‌های نظارتی خود را در سطح شهرستان فعال کنند.

وی یکی از بهترین کارهای دولت را هوشمندسازی سامانه آرد و نان دانست و افزود: این کار موجب نظم مشخصی به سهمیه آرد نانوایان و همچنین جلوگیری تخلفات در این مباحث شد و لازم است استفاده درست از این سامانه به مردم آموزش و اطلاع‌رسانی شود.

داریوش ماهری مدیرکل غله استان کرمان نیز گفت: شناورسازی سهمیه آرد نانوایان، اتفاق بزرگی است که در سراسر کشور از فردا اجرا خواهد شد و بسیاری از مشکلات استان‌ها را حل می‌کند و عدالت برای نانوایان بهتر انجام خواهد شد.

وی افزود: از آنجایی که سهمیه ثابت برای تمام فرمانداران و نانوایان محدود بود، لذا شناورسازی سهمیه که گام سوم طرح هوشمندسازی است به منظور جبران خلا درآمدی نانوایان است.

ماهری گفت: با اجرای این طرح نانوایانی که می خواهند رضایت مشتریان را جلب کنند به طور تدریجی در طول زمان سقف خرید آرد یارانه‌ای برای آنها افزایش می یاید و ظرفیت تولید برای نانوایان حرفه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر: ۲۰۶٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha