۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
رضوانشهر؛ بهشت گردشگری گیلان| تلاقی تاریخ و طبیعت در شمال
بازار گزارش می‌دهد؛

رضوانشهر؛ بهشت گردشگری گیلان| تلاقی تاریخ و طبیعت در شمال

رضوانشهر- رضوان شهر با جغرافیای غنی، ییلاقات کوهستانی و جاذبه های چشم انداز جلوه ای از بهشت در روی زمین است.

عباس مهدوی؛ بازار: رضوان شهر با داشتن جاذبه های بکر گردشگری و تاریخی، دیاری سرسبز با جغرافیای غنی و میراث تاریخی، موقعیت منحصر به فردی در گیلان دارد. ییلاقات کوهستانی با چشم اندازی زیبا، همجواری با دریای آبی کاسپین و جنگل‌های جهانی هیرکانی، دارا بودن سواحل بکر و دلربا و شالیزارهای چشم‌نواز و پربرکت، به این شهرستان جلوه‌ای کم‌نظیر بخشیده است.

رضوانشهر، خاستگاه اسب کاسپین

قدیمی ترین ژنوم اسب کاسپین مربوط به اسب های رضوانشهر است که به قدمت بیش از ۶ هزارسال بر می گردد۰ بدین دلیل رضوانشهر به عنوان یکی از اصیل ترین ذخیره های ژنیتکی اسب کاسپین مطرح است و میزبان مجمع جهانی اسب کاسپین و کنفرانس های بین المللی درباره این موضوع است۰

رضا رسولی شهردار رضوانشهر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که شهر را نباید در ساخت و ساز و سازه خلاصه کرد افزود: شهر محل هم‌زیستی و زندگی و جایی برای بهتر زیستن است و در کنار پروژه‌های شهری سعی کردیم به امور فرهنگی و معرفی رضوانشهر به عنوان شهری برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری تلاش کنیم.

وی افزود: باغ فرهنگ هیرکانی، مجتمع تجاری و خدماتی، پیادرو فرهنگی، خوراک و صنایع خلاق، پردیس گردشگری تازه‌آباد و احیای مسیر تاریخی رضوانشهر به بندرانزلی ازجمله پروژه‌هایی است که برای رونق اقتصادی و گردشگری رضوانشهر دنبال می‌کنیم.

شهردار رضوانشهر افزود: کمیته برند سازی رضوانشهر با تکیه بر دارایی های هویتی و ارزش های اجتماعی و اقتصادی در راستای ارتقاء راهبردها و برنامه های عملیاتی نوآورانه در زمینه شهرت شهری در سطح ملی و بین المللی تشکیل شده است.

رضوانشهر؛ بهشت گردشگری گیلان| تلاقی تاریخ و طبیعت در شمال

وی ادامه داد: ماموریت اصلی این برند که ذیل "خانه خلاقیت و نوآوری شهر بهشت" آغاز به کار کرده است، راهبری موثر تمامی نقش آفرینان اعم از شهروندان، کسب و کارها، فعالان طبقه خلاق و عموم جامعه محلی با هدف تحقق رضوانشهر زیست پذیر، پایدار و جذاب است.

همنشینی رضوانشهر با دریای کاسپین، تنوع قومی وفرهنگی جاذبه های بکر گردشگری را در منطقه ایجاد کرده است و هر سال شمار زیادی گردشگران و مسافران از مناطق مختلف کشور به این شهرستان سفر می کنند. مدیرکل توسعه گردشگری داخلی وزارت گردشگری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: ازهر شهر همنشین با دریای کاسپین که عبورمی کنید با تنوع فرهنگی و قومی مواجه می‌شوید. ایران با این تنوع معنا می‌یابد و فرهنگ ایرانی در بستر این فرهنگ غنی شکل گرفته است.

رضوانشهر سال گذشته یکی از پربازدیدکننده ترین شهرهای گیلان و مقصد سفر گردشگران بود و خلاقیت های خوبی را در این شهر شاهدیم که بی تردید نقش مهمی در توسعه گردشگری گیلان ایفا خواهد کرد

مصطفی فاطمی افزود : رضوانشهر سال گذشته یکی از پربازدیدکننده ترین شهرهای گیلان و مقصد سفر گردشگران بود و خلاقیت های خوبی را در این شهر شاهدیم که بی تردید نقش مهمی در توسعه گردشگری گیلان ایفا خواهد کرد. شهرداری این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرداری های ستاد خدمات سفر معرفی شد.

وی با بیان این که گیلان از حیث جشنواره‌های گردشگری در صدر کشور قرار دارد افزود: گیلان در حوزه گردشگری تخصصی ورود پیدا کرده است.

۲۵۸ اثر تاریخی طبیعی در رضوانشهر ثبت شد

وجود و شناسایی ۲۵۸ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده، رضوان شهر را در استان گیلان به مقصد گردشگری تبدیل کرده است و برپایی موزه های مختلفی نظیر عشایر و صیدو صیادی بر جاذبه های منطقه افزوده است.

رضوانشهر؛ بهشت گردشگری گیلان| تلاقی تاریخ و طبیعت در شمال

ولی جهانی مدیرکل، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز با اظهار این که شهرداری رضوانشهر به رونق گردشگری علاقمند است و در سایه این فهم مشترک و همراهی شاهد اتفاقات خوبی در این شهرستان خواهیم بود، افزود: این شهرستان ۲۵۸ اثر تاریخی و طبیعی ثبت شده دارد. این شهرستان بیشترین میراث طبیعی ثبت شده استان گیلان دارد.

وی افزود: موزه عشایر کشوررا دراین شهر افتتاح کردیم وموزه صید و صیادی را هم آمادگی داریم در این شهرستان ایجاد کنیم.

جهانی افزود: فرصت های سرمایه‌گذاری رضوانشهر و منطقه طالش کاملا مشخص و تدوین شده است تا در اختیار علاقمندان و فعالان اقتصادی قرار گیرد.

اشتراکات فرهنگی و زبانی گیلان با استان های حاشیه از دیگر جاذبه های رضوانشهر در گیلان به شمار می رود و مقرر است این شهر با یکی از شهرهای تاجیکستان خواهرخوانده شود.معروف عبدالرحمان معاون سفیر تاجیکستان نیز با اشاره به اشترکات فرهنگی و زبانی دو ملت گفت: ما و ایرانی‌ها هنوز از تاریخ و تمدن مشترک خود بهره نبرده ایم و بی تردید در کنارهم و در تعامل با هم پیشرفت‌های بیشتری خواهیم کرد.

معروف عبدالرحمان از نوروز به عنوان میراث مشترک دو کشور یاد کرد که می تواند محور گردشگری میان مردم ایران و تاجیکستان باشد.

سعید مجردی مدیرعامل شرکت بین المللی تمدن شهر کادوس نیز در گفتگو با خبرنگار بازار توسعه فرهنگی و اقتصادی رضوانشهر را از برنامه های مهم بیان کرد و گفت: همایش های معرفی فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری رضوانشهر برگزار می شود.

رضوانشهر با داشتن جاذبه هایی گردشگری و تاریخی بخشی از بهشت ایران زمین به شمار می رود که در فصل های مختلف برای میزبانی و سفر گردشگران و مسافران مهیا است از این رو برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت ها و تامین امکانات مورد نیاز برای میزبانی از مهمانان در منطقه ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

کد خبر: ۲۰۶٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بابک IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۶
      1 0
      میراث فرنگی وگردشگری رضوانشهرهیچ قدم مثبتی برای این شهربرنداشتن
    • مجتبی IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
      0 0
      کاش برای این شهر یه فکری بشه خیلی نیاز به کار داره تا به جایگاه خودش برسه