۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
رویداد «ایده شو» صنعت مبلمان در گلستان برگزار می‌شود
دبیر علمی رویداد:

رویداد «ایده شو» صنعت مبلمان در گلستان برگزار می‌شود

گرگان- دبیر علمی رویداد ایده شو صنعت مبلمان گلستان، گفت: رویداد «ایده شو» صنعت مبلمان ۱۴ اسفندماه در گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا عدالت ظهر دوشنبه در نشست خبری با رسانه های گلستان، اظهار کرد: رویداد «ایده شو» صنعت مبلمان با هدف توسعه این کسب و کار و استفاده از ایده های خلاق ۱۴ اسفندماه در گلستان برگزار می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه فرصت ارسال ایده تا ۱۰ اسفندماه خواهد بود، افزود: اختتامیه رویداد هم در ۱۴ اسفند پس از داوری آثار برگزار خواهد شد.

وی افزود: محورهای رویداد شامل زنجیره تأمین مواد اولیه، طراحی، تولید و ساخت، فروش و بازرگانی، فناورهای نوین، استاندارد، کیفی و سازی و برندینگ است.

وی ضمن یادآوری اینکه عطاآباد به لحاظ تولید ظرفیت بالایی دارد، اضافه کرد: برگزاری این رویداد به افزایش کیفیت و برخورداری از طراحی بومی کمک خواهد کرد.

قرارگیری صنعت و دانشگاه یک ظرفیت است

در ادامه این جلسه مدیر توسعه صنعتی و کارآفرینی شرکت شهرک های صنعتی گلستان، قرارگیری صنعت در کنار دانشگاه را یک ظرفیت دانست و گفت: به طور قطع با رشد دانش و نوآوری بسیاری از نیازهای این بخش رفع خواهد شد.

سید عباس هاشمی با بیان اینکه حمایت از کسب و کارهای خُرد و متوسط در دستور کار شرکت شهرک ها قرار دارد، گفت: هدف ما پیاده سازی مدل صنعتی است که به رشد صنعت بیانجامد.

وی ادامه داد: در مسیر توسعه فناوری، حمایت از رویداد ایده شو را در دستور کار قرار داده ایم تا به تکمیل این صنعت در گلستان کمک کند.

هاشمی گفت: صنعت مبلمان استان با ایجاد خوشه صنعتی موانع تولید را برطرف کرده و در مسیر ایجاد فرصت های شغلی جدید و افزایش کیفیت محصول تولیدی و رونق صادرات پیش خواهد رفت.

عطاآباد به عنوان روستای کارآفرین

همچنین عامل خوشه مبل عطاآباد هم در این نشست، گفت: با برپایی رویداد ایده شو صنعت مبلمان تلاش می کنیم که حوزه تأثیرگذاری مبل عطاباد را گسترش دهیم.

زلیخا عادلی اضافه کرد: کلنگ زنی ناحیه صنعتی عطاآباد، جهش خوبی در توسعه کمی و کیفی این صنعت ایجاد می کند.

عامل خوشه مبل عطاآباد اضافه کرد:روستای عطاآباد به عنوان روستای کارآفرین در صنعت مبل محسوب می شود که توانسته تاثیر زیادی در منطقه برجای بگذارد و حدود ۱۷ روستای منطقه با الگوگیری از عطاآباد وارد این صنعت شده اند.

عامل خوشه مبل عطاآباد افزود: چالش ها، فرصت ها و تهدیدها تعریف و برنامه هایی مطابق این مولفه ها پایه ریزی شد.

وی گفت: خوشبختانه در روستای عطاآباد شاهد شکل گیری درستی از زنجیره ارزشی در روستا هستیم و اهالی منطقه ضمن مساعدت در تامین اقلام مورد نیازدر بخش آموزش هم عملکرد قابل قبولی داشته اند.

عامل توسعه خوشه مبلمان عطاآباد ادامه داد: حدود ۳۵۰ واحد تولیدی و نمایشگاهی در روستای عطاآباد شناسایی شده و تعداد شاغلان این بخش از سه هزار و ۵۰۰ نفر فراتر رفته است.

گفتنی است نخستین رویداد ایده شو صنعت مبلمان استان گلستان ۱۴ اسفند در سالن خلیج فارس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود. علاقمندان و صاحبان ایده تا ۱۰ اسفند فرصت دارند ایده های خود را به دبیرخانه رویداد ارسال کنند.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha