۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
۱۲ ایستگاه خط‌های شش و هفت مترو امسال راه اندازی می‌شود
معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

۱۲ ایستگاه خط‌های شش و هفت مترو امسال راه اندازی می‌شود

هاشمی، معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از راه اندازی ۱۲ ایستگاه خط‌های ۶ و ۷ مترو تا پایان سال خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سید مناف هاشمی در حاشیه بازدید از خط ۷ متروی تهران گفت: آغاز این خط از منطقه ۱۴ از ورزشگاه تختی است و با عبور از نواب، در پایان به میدان کتابی می‌رسد.

وی افزود: پیشرفت ایستگاه‌ها در مسیر این خط ۷۰ تا ۸۵ درصد است.

هاشمی با اشاره به هماهنگی‌های مترو تهران گفت: تا ۸ ایستگاه برای آماده سازی هدف گذاری شده است که تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، ولی امیدواریم ۶ تا ۷ ایستگاه از خط ۷ مترو تهران تا قبل از سال افتتاح شود.

وی درباره خط ۶ مترو تهران نیز گفت: مسیر ۳۲ کیلومتری این خط با ۴ ایستگاه و خط ۷ با ۱۱ ایستگاه در حال بهره برداری است و در خط شش هم ۵ تا ۶ ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

مناف هاشمی گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در خط ۷ کار می‌کنند و حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز در خط ۶ به صورت شبانه روزی در زیرزمین در حال فعالیت هستند.

هاشمی افزود: ۹۰۰ تا ۲ هزار میلیارد تومان منابعی بوده است که از همه محل‌ها باید تزریق می‌شد، ولی کمتر از هزار میلیارد تومان این منابع تزریق شده است.

وی گفت: برخی منابع در قالب اوراق مشارکت سال ۹۷ بوده است که مشکلاتی با بانک آینده داریم و هنوز عملیاتی نشده است.

حدود ۹۱۰ میلیارد تومان از منابع ما اوراقی است که فروخته شده است و البته با بانک مرکزی و مدیران بانک آینده جلسات خوب و امیدوارکننده‌ای را داشتیم که آن منابع باید آزاد و تزریق شود.

هاشمی گفت:‌ در حوزه مجتمع‌های ایستگاهی سال قبل حدود ۶۰۰ میلیارد تومان پیش بینی درآمدی داشتیم که متاسفانه عملکردها خوب نبوده است.

وی گفت: خروجی ما در حوزه مترو، خوب نبوده است که بتوانیم خدمات عالی به شهروندان بدهیم، اما امسال امیدواریم حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان از همه محل‌ها تامین شود و با دیگر منابع تا ۱۲ ایستگاه ما افتتاح شود.

معاون شهردار تهران گفت: ایستگاه‌های بعدی هم پیشرفت عملیاتی خوبی خواهد داشت که بتوانیم حتی برای سال ۱۴۰۰ هم حداقل ۱۲ ایستگاه در دستور کار قرار دهیم تا خط ۶ و ۷ مترو به بهره برداری کامل برسد.

اجرای طرح ترافیک با حضور تیم کارشناسی بررسی می‌شود

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای طرح ترافیک با حضور تیم کارشناسی سازمان حمل و نقل ترافیک، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و شورای شهر بررسی خواهد شد.

سیدمناف هاشمی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه مراسم بازدید از خط ۷ متروی تهران گفت: شهرداری دیدگاه درآمدی در این طرح ندارد و سلامت مردم برای ما در اولویت است.

وی درباره شلوغی حمل و نقل عمومی شهری همزمان با اجرایی شدن طرح ترافیک گفت: محاسبات ما افزایش ۵ تا ۱۰ درصدی است که ظرفیت ناوگان‌های ما پاسخگوی این حجم تردد هم است تا تعادل را ایجاد کنیم و گرنه هیچ نیت درآمدی برای اجرای این طرح نداریم.

هاشمی گفت: ستاد کرونای تهران هم این تصمیم را تایید کرده است و اگر مشکل خاصی نباشد و مشکلاتی که در حوزه مرکزی تهران وجود دارد با هماهنگی راهور و نیروی انتظامی بهتر شود، تعادل هم ایجاد می‌شود.

معاون شهردار تهران گفت: تردد بخشی از خودروها در حوزه مرکزی تهران ضروری نیست،

ضمن اینکه عزیزان ما در حوزه ستاد ملی کرونا و تهران اعلام کردند این فشردگی که در حوزه مرکزی تهران به جهت اجرا نشدن طرح ترافیک وجود دارد، خودش هم مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می‌کند و می‌تواند این بیماری را تشدید کند.

مناف هاشمی افزود: امیدواریم با تصمیم کارشناسی همه جانبه مشکل خاصی پیش نیاید و اولین روز بعد از عید فطر طرح ترافیک اجرا شود.

کد خبر: ۲۰٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha