۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۱
ریزش ارزش روبل روسیه به کمترین میزان ۹ ماه گذشته در برابر دلار
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش ارزش روبل روسیه به کمترین میزان ۹ ماه گذشته در برابر دلار

روبل روسیه به پایینترین سطح ارزش ۹ ماه گذشته خود در برابر دلار آمریکا رسیده و این در حالیست که ارزش روبل در برابر ارزهای بزرگ دیگری همچون یورو و یوآن نیز کاهش یافته است.

به گزارش بازار؛ روبل روسیه به پایینترین سطح ارزش ۹ ماه گذشته خود در برابر دلار آمریکا رسید.

بر اساس این گزارش، نرخ برابری هر واحد روبل روسیه در برابر دلار با ۰.۴ درصد کاهش به ۷۳.۶۹ رسید که پایینترین نرخ این جفت ارز از ماه آوریل ۲۰۲۲ به این سو محسوب می شود.

روبل روسیه همچنین در برابر یورو با ریزش ۰.۴ درصدی مواجه شده و نرخ برابری خود در برابر ارز رسمی اتحادیه اروپا را به ۷۸.۷۴ رساند. عملکرد ضعیف روبل علیرغم تدابیر متعدد مسکو منجر به ریزش ارزش ۰.۲ درصدی ارز رسمی روسیه در برابر یوآن چین شده تا هر یوآن برابر با ۱۰.۷۳ روبل شود.

گفتنی است، بر اساس طرح چند ماه پیش دولت روسیه مبنی بر لزوم خرید محصولات صادراتی این کشور از سوی شرکای تجاری خارجی مسکو تنها با استفاده از روبل، امیدها برای افزایش ارزش روبل افزایش یافت. با اینحال، عدم استقبال اروپا از نفت و گاز و دیگر کالاهای اساسی روسیه از جمله فلزات، منجر به شکست تقریبی این طرح شده و تقاضا همچنان برای روبل در بازار فارکس رو به کاهش است.

از سوی دیگر، برخی کارشناسان معتقدند که دستکم طی دو هفته باقیمانده از ماه فوریه، این فشار بر روی روبل حفظ خواهد شد. از آنجاکه شهروندان روسیه در پایان ماه باید مالیات خود را به دولت پرداخت نمایند، پیش بینی می شود افزایش تقاضا برای روبل و تبدیل ارزهای خارجی در دست شهروندان این کشور به ارز رسمی روسیه افزایش یابد.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha