۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸
نرخ تورم در آذربایجان غربی ۲.۵ درصد پایین تر از میانگین کشوری است
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی:

نرخ تورم در آذربایجان غربی ۲.۵ درصد پایین تر از میانگین کشوری است

ارومیه - معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی گفت: تورم آذربایجان غربی در فروردین ماه سال جاری با نرخ ۲۹.۷ درصدی، ۲.۵ درصد از میانگین کشور پایین تر بوده است.

به گزارش خبرنگار بازار، اردشیر یوسف زاده ظهر پنج شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در محل استانداری آذربایجان غربی برگزار شد با اشاره ای به نرخ تورم در استان گفت: در فروردین سال جاری نرخ تورم استان، ۲۹.۷ درصد بوده که ۲.۵ درصد از میانگین کشور کمتر است.

وی ادامه داد: در بین استان های کشور، بعد از استان فارس، استان آذربایجان غربی کمترین نرخ تورم را دارد.

یوسف زاده با اشاره به وضعیت اشتغال در استان نیز گفت: بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می دهد که در سال ۹۸ در استان بخش خدمات با ۴۳.۳ درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را داشته که سهم این بخش در کشور برابر ۵۰.۳ درصد است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی افزود: بخش کشاورزی نیز در استان ۳۳.۳ درصد سهم اشتغال را دارا بوده که این میزان در کشور، ۱۷.۷ درصد است.

وی با اشاره به شاخص فلاکت استان که از مجموع دو نرخ بیکاری و تورم بدست می‌آید، گفت: شاخص فلاکت در سال ۹۸ در آذربایجان غربی ۴۳.۹ درصد بود که نسبت به سال ۹۷ حدود ۲.۷ درصد افزایش دارد.

یوسف زاده ادامه داد: آذربایجان غربی در بین استان ها جزو هشت استان با شاخص فلاکت پایین است.

کد خبر: ۲۰٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha