۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
قیمت میلگرد آجدار ۱۴ اصفهان در دو ماه اول زمستان ۱۴۰۱

قیمت میلگرد آجدار ۱۴ اصفهان در دو ماه اول زمستان ۱۴۰۱

مجموعه آهن آنلاین قیمت میلگرد ۱۴ اجدار اصفهان، بناب و میانه را به صورت لحظه ای به اطلاع شما می رساند.

در این تصویر نمایی از بندیل های میلگرد موجود بازار را مشاهده می کنید.

میلگرد سایز ۱۴ یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در بازار است که در سازه‌های کوچک و بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌همین‌دلیل کارخانه‌های مختلفی این محصول را تولید و عرضه می‌کنند. مجموعه آهن آلات آهن آنلاین، عرضه کننده میلگرد ۱۴ برندهای مختلف است. در این گزارش قصد داریم نوسان‌های قیمت این مقطع فولادی عرضه شده در آهن آنلاین را در دو ماه اخیر مورد بررسی قرار دهیم.

نوسانات قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان در دو ماه گذشته

میلگرد ۱۴ اصفهان از هفته آخر آذرماه ۱۴۰۱ روند صعودی خود را آغاز کرد و نرخ آن از ۱۵،۴۰۰ به ۱۸ هزار تومان رسید. اما در سه روز ابتدایی دی ماه یک نوسان نزولی را تجربه کرد و نرخ آن تاحدی اصلاح شد. این اصلاح کوتاه مدت در ۴ دی به پایان رسید و روند صعودی دیگری تا ۱۱ دی ماه آغاز شد و نرخ را به ۱۸،۴۳۰ تومان رساند.

قیمت میلگرد آجدار ۱۴ اصفهان در دو ماه اول زمستان ۱۴۰۱

در این تصویر نوسانات قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان را مشاهده می کنید.

روزهای ابتدایی هفته دوم دی ماه، روند قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان نزولی بود و نرخ این محصول را به ۱۷,۵۰۰ تومان رساند. اما با شروع نیمه دوم دی، روند صعودی جدیدی آغاز شد و تا اواسط بهمن هم ادامه داشت. البته این روند صعودی، بی‌نوسان نبود و در بعضی روزها، قیمت تاحدودی کاهش پیدا کرد. در نهایت این محصول در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ با نرخ ۲۲,۴۰۰ تومان خرید و فروش شد.

مقایسه تغییرات قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان، بناب و میانه

از میان میلگرد سایز ۱۴ سه برند اصفهان، بناب و میانه، مقاطع ظفر بناب کم‌ترین میزان نوسان را داشتند. مقاطع این برند دو ماهه اخیر را با شیب صعودی تندی به پایان رسانده‌اند و قیمتشان از ۱۵,۸۰۰ تومان در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ به ۲۰,۶۰۰ در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ رسید. اگرچه نرخ محصولات ظفربناب، تفاوت چندانی با مقاطع سایر برندها ندارد، اما با نوسان‌های کم‌تری به این قیمت رسیده است.

قیمت میلگرد آجدار ۱۴ اصفهان در دو ماه اول زمستان ۱۴۰۱

در این تصویر نمایی از تغییرات قیمت میلگرد ظفربناب آجدار ۱۴ را مشاهده می کنید.

قیمت میلگرد ۱۴ میانه هم در اکثر روزهای دو ماهه اخیر، روند صعودی داشت. این محصول در ۲۲ آذر ۱۴۰۱ با نرخ ۱۵,۷۰۰ تومان خرید و فروش شد و قیمت آن در ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ به نزدیک ۲۱ هزار تومان رسید.

یکی از بازه‌هایی که قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان، بناب و میانه باهم اختلاف داشت، هفته دوم دی ماه بود. از ۱۳ تا ۱۸ دی، نوسان‌های بازار فولاد کمی آرام‌تر بود. در این بازه قیمت میلگرد اصفهان کاهش پیدا کرد، نرخ میلگرد میانه ثابت باقی ماند و میلگرد بناب هم به رشد خود ادامه داد، اما شیب صعودی نمودار کم‌تر شد.

پیش بینی تغییرات قیمت میلگرد آجدار ۱۴ اصفهان تا آخر سال ۱۴۰۱

در تابستان ۱۴۰۱، قیمت میلگرد آجدار برندهای مختلف، برخلاف تصور تا حد زیادی کاهش پیدا کرد.

"دلایل مختلفی باعث نوسان در قیمت میلگرد می‌شود، میلگرد یا به‌طور دقیق‌تر میلگرد تقویتی یک نوع پروفیل است که به دلیل حجم مصرف بالا در صنایع مختلف از جمله ساختمان‌سازی محبوب است، تغییر ناگهانی قیمت مواد اولیه تاثیر مستقیم بر قیمت میلگرد دارد. میلگرد فولادی است که به شکل میله یا مش است و یکی از دلایل مصرف میلگردهای فولادی، بهبود مقاومت کششی بتن است."

اما با شروع پاییز کم‌کم روند اصلاح قیمت آغاز شد و زمستان هم برای اکثر مقاطع فولادی از جمله میلگرد سایز ۱۴ برندهای اصفهان، میانه و بناب صعودی بود.

پیش‌بینی‌های مختلفی درباره قیمت میلگرد ۱۴ در یک ماه باقیمانده از سال ۱۴۰۱ وجود دارد. بسیاری از افراد احتمال می‌دهند روند صعودی این مقاطع همچنان ادامه داشته باشد. اما گروهی دیگر هم تصور می‌کنند این روند کندتر می‌شود و ممکن است نرخ‌ها برای مدتی در محدوده ثابتی باقی بماند.

می‌دانید که بازار فولاد ایران و نوسان‌های آن قابل پیش‌بینی نیست و در بسیاری از موارد، قیمت‌ها خلاف انتظار فعالان بازار و حتی تولیدکنندگان تعیین می‌شوند و عرضه و تقاضا برهم می‌خورد. به‌همین‌دلیل نوسان‌های قیمت حتی تا آخر سال ۱۴۰۱ هم قابل پیش‌بینی نیست.

سخن پایانی

در این مقاله قیمت میلگرد ۱۴ اصفهان، بناب و میانه را بررسی کردیم. همانطورکه گفتیم نرخ این محصولات در دوماهه ابتدایی زمستان ۱۴۰۱ صعودی بوده است و در زمان نگارش این گزارش (۲۳ بهمن ۱۴۰۱) هم اختلاف قیمت چندانی بین آن‌ها وجود ندارد. اما ممکن است نوسان‌ها در روزهای آینده تغییر کنند و حتی جهت شیب نمودار هم عوض شود.

ما در آهن آنلاین، آخرین قیمت میلگرد فولادی ۱۴ میانه، ظفر بناب، اصفهان و سایر برندها را به صورت روزانه درج می‌کنیم. در این وب‌سایت، علاوه‌بر نرخ محصولات می‌توانید نمودار رشد آن‌ها در یک هفته، یک ماه یا سه ماهه اخیر را هم بررسی کنید. آهن آنلاین میلگردهای برندهای گوناگون را نیز در انبار موجود دارد تا خریداران بتوانند محصولات مورد نیازشان را خریداری کنند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در مقصد مورد نظرشان تحویل بگیرند. برای بررسی دقیق‌تر نرخ‌ها، صفحه قیمت میلگرد آهن آنلاین را بررسی کنید.

کد خبر: ۲۰۶٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha