۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
امید پاکستان به صندوق بین المللی پول برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی

امید پاکستان به صندوق بین المللی پول برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی

رسانه‌های پاکستانی از پایان مذاکرات دولت اسلام آباد و صندوق بین المللی پول برای ادامه برنامه وام ۶ میلیارد دلاری این نهاد مالی به پاکستان خبر دادند.

به گزارش بازار، درحالیکه مسائل اقتصادی از جمله ویرانی‌های سیل سال ۲۰۲۲، کاهش بی سابقه سطح ذخایر ارزی، رکورد زنی‌های مکرر قیمت دلار و تورم سرسام آور طی چند ماه گذشته پاکستان را در آستانه ورشکستگی اقتصادی قرار داده است، دولت اسلام آباد برای مقابله با این مسائل چشم به وام یک میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول دوخته است.

بر اساس این گزارش مذاکرات پاکستان و صندوق بین المللی پول برای از سرگیری برنامه وام ۶ میلیارد دلاری پایان یافته و دولت اسلام آباد امیدوار است به زودی یک میلیارد و صد میلیون دلار از این نهاد مالی دریافت کند.
اسحاق دار وزیر دارایی پاکستان در یک نشست خبری گفت: صندوق بین المللی پول از سرگیری برنامه وام را ملزم به جمع آوری ۱۷۰ میلیارد روپیه مالیات توسط دولت اسلام آباد کرده است.

وی افزود: صندوق بین المللی پول به زودی عملکرد پاکستان را در زمینه اجرای تمهیدات این نهاد مالی، بررسی می‌کند، امیدواریم یک میلیارد دلار را به عنوان قسط نهم برنامه وام دریافت کنیم.

افزایش قیمت سوخت، برق و توقف روند کنترل مصنوعی قیمت دلار از جمله تمهیدات صندوق بین المللی پول است که در روزهای اخیر توسط دولت پاکستان اجرایی شده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha