۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۹
اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار به توسعه مدارس
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ تشریح کرد

اختصاص ۱۵ هزار میلیارد تومان اوراق بهادار به توسعه مدارس

کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق بهادار برای توسعه و تجهیز مدارس کشور، اختصاص داد.

به گزارش بازار، رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با تشریح مصوبات این کمیسیون گفت: از ۱۵هزار میلیارد تومان از محل انتشار اوراق بهادار برای توسعه و تجهیز مدارس کشور، ۶هزار میلیارد تومان هم در قالب بازسازی بافت‌های فرسوده اطراف چهار حرم امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اختصاص یافت که ۵۰ درصد از این مبلغ سهم دولت و ۵۰ درصد سهم شهرداری‌ها خواهد بود.

وی از تصویب ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل انتشار اوراق در لایحه بودجه برای پرداخت بدهی‌های آب، برق، گاز و تلفن مصرفی نیروهای مسلح خبر داد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس، اختصاص ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از صنعت برق کشور، از جمله نگهداری، توسعه و برق تجدیدپذیر را از دیگر مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرد و گفت: با مصوبه کمیسیون از محل افزایش آب بهای مصرفی در سال آینده، اعتبار مورد نیاز شهرها و روستاها و نقاط عشایری که با تنش آبی مواجه هستند، تأمین خواهد شد.

زارع، افزود: اعضای کمیسیون در لایحه بودجه، بانک مرکزی، همه بانک‌ها و همچنین پلیس راهور و ثبت اسناد را مکلف کردند با ایجاد سامانه بر خط، اطلاعات مورد نیاز درآمدی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

وی، ادامه داد: همچنین در چارچوب عملیات باز و سیاست‌های پولی، بانک مرکزی مکلف شد که فقط اوراق بهادار منتشره را از بازار ثانویه خریداری کند و هر نوع خرید از بازار متشکل اولیه، ممنوع خواهد بود.

مطابق آیین‌نامه داخلی مجلس، همه مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه، هنگام رسیدگی به لوایح بودجه هر سال نیز باید در صحن علنی مجلس، بررسی و تصویب شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۹۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha