۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
نگاه‌های کوچک به کارهای بزرگ مانع توسعه استان همدان است
حاجی بابایی:

نگاه‌های کوچک به کارهای بزرگ مانع توسعه استان همدان است

همدان - حاجی بابایی، نماینده مردم همدان در مجلس بابیان اینکه نگاه‌های کوچک به کارهای بزرگ مانع توسعه استان همدان است، گفت: قرارگاه خاتم را برای سرمایه‌گذاری به همدان آوردیم اما نظرش برگشت.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همدان را استانی مستعد می‌دانم چراکه این استان زمینه‌های رشد و توسعه بسیار بالایی دارد، گفت: در حال پیگیری پروژه‌هایی هستیم که قله‌های توسعه استان هستند.

وی با بیان اینکه به این قله‌های توسعه پروژه‌های پیشران همدان و کشور می‌گوییم چراکه این پروژه‌ها می‌توانند برای توسعه یک منطقه سرعت‌دهنده باشند و جهش و تحرک بالایی ایجاد کنند به وضعیت پتروشیمی همدان اشاره کرد و گفت: برای این پروژه هم صندوق توسعه ملی و هم وزارت نفت را مجاب کرده‌ایم پای کار بیایند چون کارها از عهده پیمانکاران برنمی‌آید.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه صندوق توسعه ملی که یک صندوق ارزی است پذیرفته حدود ۷۰ درصد از پروژه را تسهیلات بدهد و در ساخت۳۰درصد باقی‌مانده هم مشارکت کند، افزود: وزیر هم از هلدینگ خلیج‌فارس دعوت به مشارکت کرده که اگر این سه مجموعه پای کار بیایند ‌۴۰۰میلیون یورو برای پتروشیمی همدان می‌گیریم.

کارهای بزرگ انجام شده یا دیده نمی شوند و یا با عینک تنگ نظرانه به آن نگاه می شود

حاج بابایی بابیان اینکه یکی از موانع استان همدان نگاه‌های کوچک و تنگ به کارهای بزرگ است، عنوان کرد: وقتی کار بزرگی قرار است انجام شود یا دیده نمی‌شود یا با عینک و یا تنگ‌نظرانه دیده می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس بابیان اینکه منظورم مردم نیستند بلکه منظورم برخی از افراد هستند که قراراست کار انجام بدهند، گفت: یکی از مشکلات این است که نمی‌خواهیم کارهای بزرگ به‌دست یکسری افراد انجام شود.

وی باتاکید بر اینکه دلمان می‌خواهد کار انجام شود اما توسط فرد دیگری، ادامه داد: جالب اینجاست که کسی دیگر هم نمی‌تواند آن را انجام بدهد.

قرارگاه خاتم را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ به همدان آوردیم اما پس از مدتی نظرش برگشت

حاجی بابایی با بیان اینکه قطار شهری همدان زبانزد خاص و عام شده است اما جای سوال است دلیل اینکه راه‌اندازی تراموا، با وجود اختصاص بودجه ملی، برای همدان گیر کرده، چیست؟ گفت: قرارگاه خاتم را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ به همدان آوردیم اما پس از مدتی نظرش برگشت و یا سرمایه‌گذار از ترکیه آوردیم و قرارشد ۱۰۰ هکتار خانه ویلایی نزدیک دانشگاه آزاد بسازد اما محقق نشد و جای سوال است که دلیل منتفی شدنش چه بود؟

وی بابیان اینکه برای بازیافت هواپیما دو سال با وزیر دفاع صحبت کردیم و موافقت انجام این پروژه را در همدان گرفتیم و دولت عوض شد اما افرادی که در وزارت دفاع قراربود این کار را انجام بدهند همچنان آماده همکاری بودند، گفت: بازیافت هواپیما پروژه مشترک بین همدان و اصفهان است و اگر پروژه راه بیافتد برای امسال ۸۰ میلیارد تومان و برای سال آینده ۵۰۰ میلیارد تومان روی آن سرمایه‌گذاری خواهدشد.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha