۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۰
هشدار هواشناسی سطح نارنجی در اصفهان/ احتمال ریزش بهمن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

هشدار هواشناسی سطح نارنجی در اصفهان/ احتمال ریزش بهمن و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها

اصفهان – شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به بارش برف، راه هفت روستای منطقه پشتکوه دوم شهرستان فریدونشهر مسدود شده است.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از اوخر دیروز ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱، شاهد تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان اصفهان بودیم که به ویژه در مناطق غربی و جنوبی محسوس بود.

راه روستاهای فریدونشهر مسدود است

وی با اشاره به اینکه هشدار هواشناسی در زمینه بارش برف و باران، وزش تند باد موقتی، مه آلودگی، کولاک در گردنه ها و ارتفاعات برفگیر صادر شده است، افزود: در پی بارش برف و فرو ریختن بهمن، راه زمینی هفت روستای پشت کوه فریدونشهر مسدود شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: گروه‌های امداد زمستانی در مناطق شهری روستایی ومحورهای جاده ای همزمان با آغاز بارش برف و باران از بامداد گذشته در حالت آماده باش قرار دارند.

احتمال نیاز به انجام عملیات امداد هوایی در فریدونشهر

وی ادامه داد: احتمال می دهیم نیاز به انجام عملیات امداد هوایی و پرواز بالگرد برای تامین مایحتاج بیش از دو هزار نفر از ساکنان این منطقه و تامین خوراک دام مورد نیاز دامداران در صورت باز نشدن راه زمینی وجود داشته باشد.

شیشه فروش با اشاره به اینکه سامانه بارشی از روز سه شنبه علاوه بر مناطق غرب و جنوب، مناطق مرکزی و شمال استان اصفهان را نیز در بر می گیرد، گفت: بر این مبنا یخبندان و لغزندگی سطح جاده‌ها، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه های محلی و مسیلها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، کاهش دید در جاده های کوهستانی و ریزش بهمن وجود دارد.

وی گفت: بر این اساس احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و اتخاذ تدابیر لازم در سفر در مسیرهای مواصلاتی به استانهای همجوار بویژه چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه بویر احمد و مسیرهای داخل استانی ضروری است.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha