۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
تاثیر محدودیت‌های آبی بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی اصفهان|کشت گلخانه‌ای جایگزین شود
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تاثیر محدودیت‌های آبی بر کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی اصفهان|کشت گلخانه‌ای جایگزین شود

اصفهان-رستمی، معاون جهاد کشاورزی اصفهان با اشاره به اینکه محدودیتهای آبی در حوزه کشاورزی اصفهان تاثیر داشته است،گفت: تنها استانی هستیم که الگوی کشت خود را طبق ابلاغ وزارتخانه تا دهستانها اجرایی کردیم.

اصغر رستمی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اراضی قابل کشاورزی استان حدود ۵۷۰ هزار هکتار است که سالیانه حدود ۴۶۰ هزار هکتار به کشت محصول اختصاص می‌یابد.

وی افزود: از این جمع اراضی دیم ۵۰ هزار هکتار است که در هر سال نزدیک به ۲۵ هزار هکتار به محصولات اختصاص می‌یابد و باغات ۸۲ هزار هکتار را شامل می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان با بیان اینکه جاری شدن زاینده‌رود منبع آبی رودخانه سطح زیرکشت استان را افزایش می‌دهد، افزود: رودخانه، قنوات، چاه‌های عمیق و نیمه‌عمیق و چشمه‌ها منابع آبی در حوزه کشاورزی هستند؛ در کشت پاییزه غلات نظیر گندم و جو و در کشت بهاره اغلب سیب‌زممینی، ینجه و محصولات علوفه‌ای کشت می‌شود.

محدودیت آبی در حوزه کشت و زرع محصولات کشاورزی استان

رستمی با اشاره به محدودیت آبی در حوزه کشت و زرع محصولات کشاورزی استان خاطرنشان کرد: سعی شده رویکردهایی تغییر روش‌های آبیاری برای افزایش بهره‌وری و بهبود وضعیت تولیدات محصولات ارائه شود.

وی به انتقال کشت از فضاهای باز به فضاهای بسته که شامل توسعه کشت‌های گلخانه‌ای می‌شود اشاره و اظهار کرد: این موضوع مورد استقبال قرار گرفته است و با آنکه در سال زراعی فعلی تسهیلات پرداختی برای کشت‌های گلخانه‌ای نداشته‌ایم و از حدود ۱۵۰ هکتار فضای گلخانه‌ای ۱۱۰ هکتار با خوداجرایی بهره‌برداران مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اصفهان ادامه داد: تنها استان اصفهان است که بر مبنای الگوی کشت که از سوی وزارت ابلاغ شده الگوی کشت خود را تا سطح دهستان اجرایی کرده است.

کد خبر: ۲۰۵٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha