۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به ۶۵۰ میلیون متر مکعب رسید
مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز:

مصرف گاز بخش خانگی و تجاری به ۶۵۰ میلیون متر مکعب رسید

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز گفت: با توجه به شرایط جوی کشور طی هفته اخیر بالغ بر ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز معادل ۷۸ درصد کل گاز تولیدی کشور فقط در دو بخش خانگی و تجاری استفاده شد.

به گزارش بازار، محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز اظهارکرد: با توجه به شرایط جوی کشور طی هفته اخیر مصرف گاز بخش خانگی و تجاری افزایش یافت به طوری که طی سه روز گذشته بالغ بر ۶۵۰ میلیون متر مکعب گاز معادل ۷۸ درصد کل گاز تولیدی کشور فقط در این دو بخش استفاده شد.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی تا پایان هفته پایدار است افزود: با توجه به این روند مصرف، پیش بینی می‌شود که فشار روی شبکه گاز همچنان پابرجا بماند.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز، مدیریت مصرف در بخش خانگی را ضروری خواند و گفت: تلاش شرکت ملی گاز این است که در شبکه پرفشار و مبادی شهرها هیچ گونه افت فشاری نداشته باشیم که تا به الان هم با وجود مصرف بالای گاز مشکلی وجود ندارد اما مصرف گاز باید در داخل خانه‌ها مدیریت شود چراکه میزان تولید، ثابت است و قابل افزایش یافتن نیست.

جولایی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: از آنجایی که میزان تولید گاز در کشورمان ثابت است لذا اگر سهم مصرف خانگی از سبد گاز افزایش پیدا کند طبیعتاً سهم مصرفی نیروگاه‌ها و صنایع کم خواهد شد.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز یادآور شد: مصرف گاز بخش خانگی در تابستان ۱۵۰ میلیون متر مکعب است و الان به ۶۵۰ میلیون متر مکعب رسیده که این افزایش ۴ برابری باید از یک جای دیگر تأمین شود البته این روال اواسط فروردین ماه معکوس می‌شود اما در چهل روز باقی مانده باید گازرسانی به نحو مطلوب انجام شود.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha