۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۱
افزایش تقاضای نفت به بالای ۱۱۰ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۵
دبیرکل اوپک پیش بینی کرد؛

افزایش تقاضای نفت به بالای ۱۱۰ میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۵

دبیرکل اوپک طی سخنانی اعلام کرد که انتظار اعضای این سازمان، افزایش میزان تقاضا برای نفت و بازگشت آن به دوران قبل از همه گیری کرونا طی سال جاری میلادی است.

به گزارش بازار؛ دبیرکل اوپک طی سخنانی اعلام کرد که انتظار اعضای این سازمان، افزایش میزان تقاضا برای نفت و بازگشت آن به دوران قبل از همه گیری کرونا طی سال جاری میلادی است.

بر اساس این گزارش، هیثم الغیص که این سخنان را طی نشست مطبوعاتی خود مطرح می کرد، گفت که به احتمال زیاد، میزان تقاضای نفت تا سال ۲۰۲۵ به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز برسد.

الغیص که این اظهارات را در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در نمایشگاه صنعت نفت مصر مطرح می کرد، گفت: اوپک به تامین ثبات در تقاضای بازار جهانی نفت متعهد خواهد بود.

لازم به ذکر است، کشورهای اوپک پلاس که متشکل از اعضای اوپک به علاوه روسیه است، ماه نوامبر سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت تا پایان سال جاری میلادی، عرضه نفت خود به بازارهای جهانی را ۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهد تا از این طریق، به حفظ ثبات و ارزش نفت در بازار کمک نماید.

همچنین، هلدینگ بانکی گلدمن ساکس، به تازگی پیش‌بینی کرده که قیمت نفت برنت تنها تا دسامبر سال ۲۰۲۳ (آذر ماه ۱۴۰۱) به ۱۰۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد، اگرچه قبلاً انتظار می‌رفت در تابستان به این سطح برسد.

بلومبرگ نیز پیشتر گزارش داده بود که گلدمن ساکس انتظار افزایش اندکی در عرضه نفت در بازار جهانی از سوی ایالات متحده و روسیه طی سال ۲۰۲۳ را دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha