۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
۲۷  پروژه شرکت آب و فاضلاب کردستان در دو بخش شهری و روستایی افتتاح شد
مدیر عامل شرکت آبفا کردستان:

۲۷ پروژه شرکت آب و فاضلاب کردستان در دو بخش شهری و روستایی افتتاح شد

سنندج – فرهاد، مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: در ایام دهه فجر امسال ۲۷ پروژه آبرسانی روستایی با اعتبار ۵۶.۲ میلیارد تومان و چهار پروژه آبرسانی شهری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در استان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان مهندس محمد فرهاد با بیان این مطلب اظهار کرد: در مجموع ۳۸۴ هزار نفر از مزایای بهره برداری از این ۲۷ طرح در استان بهره مند شدند.

وی افزود: یکی از پروژه هایی که در این ایام به بهره برداری رسید فاز دوم تصفیه خانه آب اضطراری شهر مریوان است که به عنوان بخشی از طرح آبرسانی اضطراری به این شهر از محل سد گاران با ظرفیت تصفیه ۲۵۰ لیتر در ثانیه اجرا شد.

فرهاد عنوان کرد: این پروژه شامل ایستگاه پمپاژ آب خام و تصفیه شده، پنج واحد فیلتر شنی، مخزن ۱۰۰ مترمکعبی، ساختمان تابلوبرق و محوطه سازی است که با ۸ کیلومتر خط انتقال، ۴۰ هزار نفر جمعیت شرق شهر مریوان را زیر پوشش قرار می دهد و برای اجرای آن ۳۲۰ میلیارد ریال از محل آبرسانی اضطراری و منابع داخلی هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان ادامه داد: پروژه ایستگاه پمپاژ آب اضطراری پل شیخ سنندج نیز با ظرفیت تأمین آب به میزان ۱۶۰۰ لیتر در ثانیه، چهار کیلومتر خط انتقال، دو ایستگاه پمپاژ با هزینه ۳۶۰ میلیارد ریال برای جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهر سنندج در این ایام به بهره برداری رسید.

وی افزود: پروژه تأمین آب شهر دهگلان از طریق حفر و تجهیز سه حلقه چاه با ظرفیت تأمین آب به میزان ۷۰ لیتر در ثانیه، دو ایستگاه پمپاژ، ۲.۵ کیلومتر خط انتقال، با هزینه ۲۵۰ میلیارد ریال برای جمعیت ۲۵ هزار نفر در این ایام افتتاح گردید.

فرهاد بیان کرد: تامین آب شهر قروه از طریق حفر یک حلقه چاه با ظرفیت تأمین آب به میزان ۳۰ لیتر در ثانیه، ۱.۵ کیلومتر خط انتقال، با هزینه ۷۰ میلیارد ریال و برای جمعیت ۱۲ هزار نفر به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: همچنین در حوزه روستایی در ایام دهه فجر آبرسانی به ۲۳ روستای استان با جمعیت مجموع هفت هزار نفر از طریق حفر و تجهیز ۲۳ حلقه چاه با ظرفیت ۱۴۶ لیتر در ثانیه، ۴۷ کیلومتر خط انتقال و با هزینه مجموع ۵۶۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha