۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
تعیین تکلیف مشکلات ۳۰ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس
رئیس سازمان صمت فارس اعلام کرد؛

تعیین تکلیف مشکلات ۳۰ بنگاه اقتصادی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید فارس

شیراز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس از تعیین تکلیف ۳۰ واحد تولیدی نیمه فعال، غیرفعال و راکد استان در کارگروه ویژه‌ خبرداد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس، حمیدرضا ایزدی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و کارگروه احیاء واحدهای تولیدی راکد گفت: در این جلسه مسائل و موارد ۳۰ بنگاه اقتصادی و تولیدی، فعالیت در زمینه انواع درپوش و سرپوش پلاستیکی، سینک ظرفشویی و قطعات خودرویی، فرآورده های گوشتی، رزین های صنعتی، روغن خوراکی، ترشیجات و شوریجات، ابزارآلات تمیز کاری پتروشیمی، قطعات بتنی، ظروف چینی و... در خصوص موضوعات و مشکلاتی چون تعیین تکلیف جرایم و وصول مطالبات ارزش افزوده، تعیین تکلیف دریافت تسهیلات، درخواست تسهیلات، تعیین تکلیف بدهی، دریافت کد اقتصادی بانک عامل جهت تسهیلات، جابجایی وثایق، رفع مشکل صادرات، بررسی زیر ساخت های شهرک صنعتی فتح آباد مرودشت و... بحث، گفتگو، تبادل نظر ومصوبات لازم در راستای حل مشکلات و رفع موانع تصویب شد.

وی یا تاکید بر تلاش برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی افزود: به هر میزان که واحدهای تولیدی از رکود خارج شوند، وضعیت اشتغال در شرایط مناسب‌تری قرار می‌گیرد از این رو جهت تعیین تکلیف واحدهای تولیدی نیمه فعال، غیرفعال، راکد استان و رفع مشکلات و بازگرداندن این واحدها به چرخه تولید هرهفته در کارگروه ویژه‌ای با حضور استاندار بحث و بررسی و اقدامات و تصمیمات اجرایی در رفع موانع و فعال شدن واحدهای تولیدی در استان فارس اتخاذ می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه این واحدها باید محل تولید، اشتغال و فعالیت اقتصادی شود، تصریح کرد: برای تحقق این هدف ، برنامه ریزی های مدون تدوین و جلسات متعدد برگزار شده تا فضای مناسب کسب و کار و رونق تولید بیش از پیش در بنگاههای تولیدی و اقتصادی استان در راستای افزایش بهره وری، اشتغال پایدار ، رشد و توسعه صادرات غیر نفتی صورت پذیرد.

ایزدی با اشاره به اینکه پیگیری مصوبات و اجرایی شدن آنها مورد تاکید است، گفت: به منظور حل مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی ضرورت دارد دستگاه های ذی ربط استانی به مصوبه های کارگروه تسهیل عمل کرده و از راه حل های مختلف برای رفع این مشکلات استفاده ببرند.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha