۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
اردبیل ۳ هزار مشترک برق صنعتی دارد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اردبیل ۳ هزار مشترک برق صنعتی دارد

اردبیل- قدیمی، مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: استان سه هزار مشترک برق صنعتی دارد که در مقایسه با سایر بخش‌ها آمار پایینی است.

حسین قدیمی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از بین ۵۹۷ هزار و ۶۳۷ مشترک برق در استان اردبیل، ۴۸۷ هزار مشترک خانگی، ۲۷ هزار مشترک عمومی، چهار هزار مشترک بخش کشاورزی، ۷۲ هزار مشترک تجاری و سه هزار مشترک برق صنعتی داریم.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه برق‌رسانی در استان اردبیل در مقایسه با قبل از انقلاب رشد چشمگیر و فزاینده‌ای داشته است، تصریح کرد:‌ قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در استان اردبیل تنها ۴۳ هزار مشترک برق از نعمت روشنایی بهره‌مند بودند که هم اکنون این تعداد مشترک به بیش از ۵۹۷ هزار مشترک برق رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: روستاهای بهره‌مند از برق قبل از انقلاب تنها ۲۰ روستا بوده که هم اکنون این رقم به یک‌هزار و ۷۵۴ روستا ارتقا یافته که عمده روستاهای استان اردبیل از نعمت روشنایی بهره‌مند هستند.

قدیمی توسعه نیروگاه‌ها و تنوع‌سازی در تولید برق را از طریق نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، بادی و زمین‌گرمایی یادآور شد و افزود: تنوع خاص تولید انرژی را در استان اردبیل شاهد هستیم به طوری که نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان با ظرفیت یک‌هزار و ۲۰۰ مگاوات قدرت تولید برق تا سه برابر نیاز استان را دارد.

وی ضرورت توجه جدی وزارت نیرو را به تقویت انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه نیروگاه‌های آبی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در مغان نیروگاه آبی، در مشگین‌شهر نیروگاه زمین‌گرمایی و در مناطق مختلف استان نیروگاه‌های کوچک مقیاس خورشیدی و ۲ نیروگاه بادی فعال است که در این نیروگاه‌ها امکان تولید برق وجود دارد.

قدیمی از احداث پست‌های جدید و اجرای خطوط انتقال مدرن خبر داد و اضافه کرد: صنعت برق استان روند رو به رشدی را داشته و ما شاهد انتقال تکنولوژی‌های مدرن در بهره‌برداری از نیروگاه‌های جدید هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل به فعالیت دیسپاچینگ و کاهش مدت زمان خاموشی‌ها در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: با تهیه نقشه مانور دقیق امکان پاسخگویی به مشترکان وجود دارد و مرکز تماس ما قدرت پاسخگویی به ۲۱۰ نفر مشترک را به صورت همزمان دارد.

کد خبر: ۲۰۵٬۷۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha