۲۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
ظرفیت تولید ماهی در قفس به ۱۵ هزار تن رسیده است
وزیر جهاد کشاورزی:

ظرفیت تولید ماهی در قفس به ۱۵ هزار تن رسیده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ظرفیت ماهی در قفس را از ۸ تا ۱۰ هزار تن از زمان آغاز دولت سیزدهم شروع کردیم و اکنون به ۱۵ هزار تن رسیده که باید تا پایان دولت به ۴۰ برابر برسد.

به گزارش بازار، سید جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در آیین بهره‌برداری طرح آزمایشی پرورش ماهی در قفس در جزیره قشم، افزود: ظرفیت ماهی در قفس را از ۸ هزار تا ۱۰ هزار تن از زمان آغاز دولت سیزدهم، شروع کردیم و اکنون به ۱۵ هزار تن رسیده در صورتی که باید تا پایان دولت به ۴۰ برابر برسد و امیدواریم بتوانیم به این ظرفیت دست یابیم.

ظرفیت تولید ماهی در قفس به ۱۵ هزار تن رسیده استوی با تاکید بر اینکه تولید ماهی در قفس از طرح‌های مهم اقتصاد مقاومتی کشور است، ‌ ادامه داد: یکی از موانع اصلی این تولید، قفس ماهی است و تاکنون طراحی و ساخت قفس‌های پرورش ماهی در انحصار کشورهای غربی بوده و تکنولوژی آن را نداشتیم که با بومی سازی دانش طراحی و ساخت قفس‌های پایه کششی Tlc، گام مهمی در راستای بومی سازی و احیای منابع طبیعی شیلاتی در آب‌های ساحلی جنوب کشور برداشته شد.

ساداتی نژاد، اضافه کرد: نصب این قفس با ظرفیت آزمایشی ۷۵ تن می‌تواند حتی در آب‌های آزاد که دارای موج‌های بزرگی است، مستقر و این اتفاق یک تحولی عظیم در حوزه تولید در کشور ایجاد و فشار را از روی صید بردارد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در حوزه کشاورزی به‌ دنبال کشاورزی قراردادی هستیم، گفت : تولید قراردادی باید در تولید ماهی در قفس نیز اتفاق بیافتد، وگرنه تجربه‌های قبلی ما نشان می‌دهد وقتی اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی درست می‌کنیم، این‌ها به مرور زمان دچار مشکل مالی می‌شوند.

کد خبر: ۲۰۵٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      2 0
      بخاطرهمین تن ماهی ۵۰۰۰تومنی شده ۴۰هزارتومن چیزیکه درعمل نتیجه نداره شعارتوخالیه
    • محمد IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۳
      1 0
      چرا ماهی اینقدر گران شده حتی در فروشگاههای شیلات؟